A 2020-ról elhalasztott tokiói olimpia jelmondata „United by Emotion”, azaz „Egységben érzelmek által”, viszont egyre jobban látszik, hogy az egyetlen egységes érzelem, ami a rendezvényt jellemezheti, a frusztráció. A koronavírus-járvány ugyanis egyáltalán nincs visszaesőben Japánban, hanem továbbra is egyre több az új megbetegedés. Az új esetek száma elérte a napi 700 főt, és tovább növekszik, mindamellett, hogy az oltottsági szint május végén még alig 5 százalékos volt az országban.
Ennek köszönhetően a Japán Olimpiai Bizottság döntése alapján a július 23-tól augusztus 9-ig tartó olimpiai játékokon külföldi szurkolók nem vehetnek részt. Az eddig eladott több mint 600 ezer jegy visszaváltása már elkezdődött, ami tovább növeli a megrendezés költségeit. Általános esetben egy olimpia közvetlen költségeinek 70-80 százalékát fedezik a jegyeladások, ami ebben az esetben szinte teljes mértékben ki fog esni.
60 japán nagyvállalat összesen 3 milliárd dollárt adakozott össze szponzori hozzájárulásként az olimpia javára, ami nagyjából a halasztás költségeit fogja fedezni. A jelenlegi hivatalos adatok szerint Japán már így is legalább 15,5 milliárd dollárt költött a verseny megrendezésére, ami a kormányzati vizsgálatok szerint csak egy kiindulási összeg, a végén a mérleg ennek a duplája is lehet. Mindezt úgy, hogy a legnagyobb japán vállalatoktól, azaz a Toyotától, a Bridgestone-tól, a Panasonictól, illetve a dél-koreai Samsungtól érkező szponzori bevételek a Nemzetközi Olimpiai Bizottság zsebébe vándorolnak.