A megkérdezettek a háborús konfliktusokat, a választások körüli bizonytalanságot és a gazdaság helyzetet jelölték meg arra a kérdésre, miért is fordultak a Bibliához útmutatásért.
A Circana Bookscan nemrég közzétett adatai szerint a Bibliaeladások október végéig 22 százalékkal nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest.
A The Wall Street Journal szerint 2023-ban több mint 14 millió példányt értékesítettek. Az idei év első 10 hónapjában már 13,7 millió példány kelt el.
Ezzel szemben a teljes nyomtatott könyveladás szinte változatlan maradt.
A téma az interneten is egyre nagyobb figyelmet kap, hiszen a közösségi média influenszerek előszeretettel számolnak be saját spirituális útjukról és megélt hitükről, és arról a vígaszról is beszélnek, amelyet a Szentíráshoz vagy bibliai szakaszokhoz fordulva találtak.
A The Wall Street Journal szerint a kiadók igyekeznek mindenféle érdeklődési körű olvasót megszólítani, ha a Biblia tanulmányozásáról van szó. Az első olvasók számára digitális és nyomtatott formátumot is kiadtak.
A Biblia ezen új kiadásai olyan vizuális elemekre támaszkodnak, mint a térképek, diagramok és a bibliai szereplők életrajzai,
hogy kapcsolatot teremtsenek az olvasókkal és lekössék őket.
A Tyndale Housing kiadó kifejezetten az egyetemi hallgatókat célozza meg, mivel úgy látják a fiatalabb generációk erősebb stabilitást és útmutatást keresnek az őket körülvevő világban.
(WSJ/Hetek)