Illusztráció( Forrás: Shutterstock/PuzzlePix)
„Az Y-generációsok körében 2024 és 2025 között 29 százalékosos növekedést tapasztaltunk a Biblia használatában, a férfiaknál pedig 19 százalékos növekedést” - olvasható a sajtóközleményben. Az elmúlt években pont ez a két csoport nyúlt a legkevésbé a Szentíráshoz.
Az Amerikai Bibliatársulat azt is megállapította, hogy a Szentírással való mélyebb interakció 2025-ben szintén növekedett. A Z generáció tagjai körében 11 százalékról 15 százalékra emelkedett, míg az Y generáció körében ugyanebben az időszakban a tanulmány szerint 12 százalékról 17 százalékra.
Figyelemre méltó, hogy a felmérés azt is feltárta, hogy az amerikaiak hogyan szeretnének kapcsolatba kerülni a Bibliával: 51 százalékuk azt mondta az Amerikai Bibliatársaságnak, hogy gyakrabban szeretné olvasni a Szentírást.
Dr. John Plake, a Amerikai Bibliatársulat innovációs vezetője szerint az eredmények figyelemre méltóak. A CBN Newsnak a felmérés közzététele előtt adott interjújában Plake elmondta, hogy nemrég „ébredt rá” az Amerikában a hit körül zajló pozitív változásokra, amikor megdöbbentő kiugrásokat figyelt meg a bibliaeladásokban.
Elmondta, ez a pozitív pálya más nemzeteknél is megfigyelhető.
„Az Európából, az Egyesült Államokból, Kanadából érkező adatokból és a tapasztalatokból kiindulva kezdjük azt érezni, hogy valami történik” - mondta Plake.
(FW/Hetek)