Korábban azt nyilatkozta, hogy a gazdasági válság ellenére a fesztiválbiznisz továbbra is virágzik, a szórakozásra, szórakoztatásra szinte minden eddiginél nagyobb igény van. Mi lehet ennek az oka?
- A tavalyi eredmények valóban azt mutatták, hogy a fesztivál- és a showbiznisz még az általános recesszió közepette is prosperál. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy ezekre az eseményekre egy olyan társadalmi réteg jár - főleg tizenévesek és huszonévesek -, akik fizetőképes keresletet jelentenek. Ezek a fiatalok a társadalomtól nem elszakadni akarnak, hanem csupán kiszakadni egy hétvégére vagy egy hétre - bulizni és felejteni. Ezt az élményt, kikapcsolódást vásárolják meg.
Ez a tendencia azonban most megtorpanni látszik. Egyfelől azért, mert a fizetőképes középosztály számára hihetetlen túlkínálat van a fesztiválokból idehaza és külföldön egyaránt. Az idei nyáron minden magyar önkormányzat úgy próbál segíteni magán, hogy fesztiválokat rendez, akár a hungarikumok jegyében, akár bármilyen más apropó kapcsán. Márpedig az a réteg, amely még tud fizetni, nem képes folyamatosan minden eseményen ott lenni, hiszen ezek jelentős kiadással járnak. Ezt jelzi az is, hogy a Sziget Fesztiválra szóló, elővételben megvásárolható bérletekből idén öt-tíz százalékkal kevesebb fogyott, mint tavaly. A túlkínálat mellett jelentős ifjúsági-társadalmi rétegek ki is rekesztődnek ebből a szórakozási formából. Hiszen a globális gazdasági válság rengeteg családot, fiatalt padlóra küldött.