Egyik előadásában részben az iskolai értékelést okolta a Magyarországon tapasztalható alacsony vállalkozó kedvért. Ez a két dolog pontosan hogyan is függ össze?
– A görcsös teljesítménykényszer elengedése lehet az egyetlen út ahhoz, hogy valami olyat alkossunk, amely abszolút rendszeren kívüli, senkinek nem jutott még az eszébe. A magyar ötfokú értékelési rendszer a hibakeresést, a kudarctól való félelmet erősíti, miközben egy vállalkozónak kiváló kudarctűrő képességének kellene lennie, hiszen az ötleteinek nagyjából a tizede életképes. Fontos kérdés persze, hogy mi okozhatta a hibákat, de nem az a lényeg, hogy tízből három hiba lett, hanem sokkal inkább arról kell beszélni, hogy ezeket hogyan lehet kijavítani. Amikor a hiba egyfajta bélyeg – és bizony Magyarországon démonizálva vannak a hibák az egész társadalomban –, ez összefügghet a vállalkozó kedv alacsony alakulásával, mert egyszerűen az ember mindig retteg attól, hogy valamit elront.
Melyek a magyar oktatási rendszer előnyei?