Az SAP (Rendszerek, alkalmazások és termékek az adatfeldolgozásban) éves rendezvényén úgy fogalmaztál, hogy a folyamatban lévő generációváltás, a ’90-es években kialakult cégstruktúra változása is elősegíti az innovatív szemlélet meghonosodását a magyar piacon. Hogyan látod, összességében ma a hazai kis- és középvállalatok mennyire nyitottak a 21. századi megoldásokra?
– Nagyon pozitív fejleményeket látok. Azok a kis- és középvállalatok, akik 10 éven belül alakultak, egyértelműen nyitottak arra, hogy a megnövekedett működés, létszám vagy a több piacra való szolgáltatás, értékesítés és gyártás tekintetében valós megoldásokat keressenek és használjanak. Jelentősen megnövekedett az ilyen típusú igények száma, többen kérik tőlünk, hogy tartsunk bemutatókat, és mutassuk meg, hogyan lehet a cégükön belül bevezetni az általunk szolgáltatott újgenerációs lehetőségeket. Természetesen még erősen jelen van az a felfogás, hogy a „pénzügyön ott van a titkárnő, egy szobában, tele dossziékkal, és majd ha bármi kell nekünk, ő előkeresi”, de a generációváltással az új irány egyre inkább sztenderddé válik. Nem az a kérdés, hogy megtörténik-e az átállás, hanem az, hogy milyen gyorsan fog megtörténni.
Egy átlagos KKV (mikro-, kis- és középvállalkozás) számára jelentősebb anyagi befektetést jelent egy SAP termék bevezetése. Miért éri meg és milyen megtérüléssel jár, ha ebbe egy cég befektet?