Égő járművek a Gotthard-alagútban. Veszélyes útvonal Fotó: Reuters
"Tíz halottal számolhatunk" – jelentette ki egy airolói rendőrtiszt a tizenhét kilométeres alagút déli kijáratánál tartott sajtótájékoztatón. Hozzátette, hogy az alagút egyes részei beomlottak. A balesetet követően az alagutat lezárták, emiatt a térségben komoly közlekedési fennakadás történt. Az egyik kigyulladt teherautó gumiabroncsokat szállított, így mérgező füst került a levegőbe, a hatóságok felszólították a helybélieket, hogy zárkózzanak be otthonaikba, ablakaikat pedig zárják be.
"Hirtelen füst borított be mindent, aztán semmit se láttam
Próbáltam tolatni, mint sokan körülöttem, de lehetetlen volt
Teljes káosz volt" – nyilatkozta kórházi ágyáról egy teherautó-sofőr, aki ki tudott menekülni az alagútból. "Otthagytam a teherautót, és a falat tapogatva menekültem
Forró volt
Mindenütt füst volt
" – mondta Mr. Frischknecht, aki északi irányba utazott nem messze az egyik karambolozó kamiontól. A baleset két és fél évvel azután történt, hogy a Franciaországot és Olaszországot összekötő Mont Blanc-alagútban egy teherautó lángba borult. A tragédiában harminc gépjárm? égett
el, harminckilencen életüket vesztették.
Az 1980-ban épült Gotthard-alagúton óránként ezerötszáz gépjárm? halad keresztül. Bár ez az alagút az egyik legforgalmasabb észak-déli útvonalon helyezkedik el Európa szívében, mindét irányban egy sáv vezet. A Gotthard-alagút a világ második leghosszabb alagútja a norvégiai Laerdal-alagút után, amely 24,5 km hosszú.
Egy századot látott megtörténni
Beszélgetés a 100 éves Bakó Ferenccel »
Ősi ünnep új ruhában: a Valentin-nap másfél évezredes története
A népszerű ünnep a pogány Római Birodalom Lupercaliájára vezethető vissza »
Magyar hősök, zsidó túlélők: drámai holokauszt-történetek
Akik elmondják az elmondhatatlant »