Szombaton 10 ember halálát követelte az a baleset Ghánában, amelyben a nigériai Allied Air Boeing 727-es teherszállító repülőgépe sodródott ki a kifutópályáról, és ütközött össze egy kisbusszal. Vasárnap pedig utasszállító repülő zuhant a nigériai főváros, Lagos zsúfolt lakónegyedére. A 153 utas és a legénység közül senki sem élte túl a szerencsétlenséget. Ugyanakkor nem tudni, mennyien tartózkodtak a többemeletes épületekben és az utcákon a katasztrófa bekövetkeztekor. A járat pilótái az ütközés előtt jelezték a lagosi irányítótoronynak, hogy baj van a gép hajtóművével. A repülőgépet, egy huszonkét éves Boeing MD83-ast a nigériai Dana Air légitársaság üzemeltette, amely 2008-ban kezdte meg működését.
Az aktualizált európai repülésbiztonsági listán huszonegy állam engedélyezett légi fuvarozójával, összesen 279 ismert légitársasággal szemben teljes működési tilalom van érvényben az Európai Unióban. Ilyen a Fülöp-szigetek, amely 55 tiltólistán szereplő légitársasággal rendelkezik. Indonéziában különösen nagy számban fordulnak elő repülőgép-balesetek. 47 légitársaságuk van a feketelistán. A repülőgép-szerencsétlenségekről és a repülésbiztonság hiányáról híres afrikai földrész egyébként felülreprezentált a feketelistán. De a világ más tájain is bátran kezdhetünk izzadni, ha felülünk egy gépre, különösen a -sztán végű országok légitársaságai esetében.
Az EU-jelentés javulásról számol be bizonyos országokban: Albánia, Pakisztán, Líbia, Indonézia és Oroszország minden erőfeszítést megtesz, hogy garantálhassa a nemzetközi biztonsági előírások hatékony és következetes betartását. Oroszország például, ahol a balesetek java része emberi hibák miatt következik be, újabban igyekszik jobb minőségű kiképzést adni pilótáinak.