„Szívünkben tudjuk, hogy az Amerikai Egyesült Államok számára a legjobb még csak most jön” – hangoztatta az elnök győzelmi beszédében. A kezdeti felmérések szerint azonban a siker mögött már korántsem az a lelkes szavazótábor áll, amely négy évvel ezelőtt besegítette a Fehér Házba. A szavazók már nem a „washingtoni kultúra változását” követelték – ez volt Obama egyik kulcsszlogenje 2008-ban –, sokkal inkább úgy tűnt, már azzal is megelégednek, ha egyáltalán működik a rendszer.
A hosszú és ádáz kampány végül olyan sok szavazót vonzott az urnákhoz, hogy több államban – például Virginiában és Floridában – a voksolóknak órákig kellett sorban állniuk, hogy leadhassák szavazatukat. Obama kampánygépezete pedig még az utolsó órákban is ontotta az SMS-eket: „Még mindig szavazhatsz.” A vihar sújtotta New Yorkban és New Jerseyben is sokan szavaztak, a körülmények ellenére is. Voltak, akik fáklyafénynél voksoltak, mivel a szervezők igyekeztek mindent megtenni annak érdekében, hogy mindenki eleget tehessen állampolgári kötelességének.
Obama elnök nyert a legnagyobb izgalmat jelentő ingaállamokban: „vitte” Coloradót, Iowát, Ohiót, New Hampshire-t, Virginiát és Wisconsint, de előnyre tett szert Floridában is. Obama nyert Michiganben, Romney szülőhelyén és Minnesotában is, ahol a republikánusok tetemes összeget költöttek a kampányra. Az elemzők szerint Obama ohiói győzelme nagyrészt annak köszönhető, hogy a válság miatt gyengélkedő autóiparnak állami „mentőövet” dobott. Tíz ohiói szavazóból hat fontosnak tartotta ezt az intézkedést.