Nagy riadalmat keltett december elején egy kóbor drón, ami a londoni Heathrow reptér légterében repülve veszélyesen megközelített egy Airbus utasszállító gépet. A repülő éppen leszálláshoz készülődött, amikor a személyzet észlelte a kétszáz méteres magasságban manőverező távirányított járművet. Ütközésre szerencsére nem került sor, azonban az incidens nagy megdöbbenést váltott ki. A CAA (az angol Polgári Légiközlekedési Hatóság) ,,A” típusúnak, azaz magas kockázattal járó incidensnek minősítette a történteket. A légitársaság nem nevezte meg a majdnem ütköző járatot, a drón pedig a történtek után azonnal eltűnt a helyszínről, így a hatóságok nem tudták azonosítani.
Felmerül a kérdés, hogyan kerülhetett egy drón egy utasszállító útjába, amikor mind a gépről, mind az irányítótoronyból is pásztázzák az eget? A válasz egyszerű, és egyben rémisztő: ezek a drónok láthatatlanok a radar számára – méretük túl apró ahhoz, hogy a menetrend szerinti járatokat figyelő szerkezetek észleljék őket, digitális jeladóval pedig nem rendelkeznek –, elég nagyok azonban ahhoz, hogy egy repülőgép hajtóművébe kerülve akár katasztrófát is okozzanak.
Hasonló eseményekről számolt be egy magánrepülő pilótája, aki még májusban találkozott egy drónnal, amely tőle nem több mint 25 méterre repült.
„Keveset enni, sokat mozogni, nem nézni tükörbe” – beszélgetés a ma százkét éves Keleti Ágnes olimpikonnal
Az ötszörös olimpiai bajnok elképesztő életútja »
Tényleg egy tengerparti városban lakott Jézus?
Grüll Tibor írása »
A felavatás ünnepe: Öt testvér, akik hittek Izrael jövőjében
Hack Márta írása »