Az egymásnak ellentmondó információk ellenére annyit bizonyosan tudni az EgyptAir 804-es járatáról, hogy 66 utassal a fedélzetén szállt fel a Charles de Gaulle reptérről május 18-án késő este.
A géppel azután szakadt meg a kapcsolat, hogy belépett az egyiptomi légtérbe, majd az automata hibaüzeneteket közvetítő rendszer hibát és füstöt jelzett. A járaton – a gyakorlattal ellentétben – három, a biztonságért felelős egyiptomi férfi is tartózkodott. (A terrorfenyegetettség miatt általában minden úton két fegyvertelen őr tartózkodik a gépeken.) Az utasok és a személyzet közül harminc egyiptomi volt, tizenöt francia, két iraki, két kanadai, egy brit, valamint egy-egy állampolgár Algériából, Csádból, Kuvaitból, Szaúd-Arábiából, Szudánból és Belgiumból.
A gép pilótájáról, Mohamed Shoukairról azt nyilatkozta az EgyptAir alelnöke a CNN-nek, hogy „nagyon jól képzett” és „nagyon fegyelmezett” pilóta volt. A 36 éves férfi családja azt is elmondta, hogy Shoukair néhány nappal a szerencsétlenség előtt földet vásárolt, ahol tervei szerint házat épített volna. 24 éves másodpilótája a közeljövőben készült házasodni. A gépen tartózkodott többek között egy egyiptomi házaspár, akik mindenüket eladták azért, hogy az asszony franciaországi műtétjére elegendő pénzt gyűjtsenek. A beavatkozás sikeres volt, a pár pedig visszafelé tartott Egyiptomba, amikor a gép lezuhant. Az áldozatok között van három kopt keresztény is, akiket egy kairói gyászszertartáson sirattak rokonaik és barátaik. A legfiatalabb áldozat egy négyhónapos csecsemő, azonban a repülőn utazott még két kisgyermek is.
A repülőgép-szerencsétlenség okával kapcsolatban sok ellentmondásos információ jelent meg a sajtóban: a légi baleseteket vizsgáló francia hatóság szerint a repülési adatok azt mutatják, hogy néhány perccel a gép tengerbe csapódása előtt több füstjelző is aktiválódott a fedélzeten. A BBC értesülései szerint az automata üzenetközvetítő rendszer problémát jelzett a pilótafülke ablakaival, a robotpilótával, a repülésirányító rendszerrel és a fedélzeti füstérzékelővel kapcsolatban is.
A francia M6 tévécsatorna információi szerint a pilóta „több perces beszélgetést” folytatott az egyiptomi légi irányítással, és elmondta, hogy kényszerleszállást fog megkísérelni a gépet betöltő füst miatt. A pilóta állítólag a nyomás csökkentésével próbálta csökkenteni a füstöt és eloltani a tüzet, ez azonban csak nagyon veszélyes manőverekkel lett volna lehetséges. Sherif Fathi egyiptomi repülésügyi miniszter azt nyilatkozta, nagyobb a valószínűsége annak, hogy terrortámadás történt a repülőn, mint hogy technikai hiba lépett fel, bár egyik terrorszervezet sem vállalta magára az esetleges támadást.
A görög védelmi miniszter nyilatkozata alátámasztani látszik az előbbi feltételezést, ugyanis a gép a füstjelzések után először 90 fokkal balra dőlt, majd 360 fokos fordulatot tett, miközben rövid idő alatt 4,5 kilométerre ereszkedett, majd eltűnt a radarról. Egyiptomi tisztviselők tagadták a görög védelmi miniszter értesüléseit csakúgy, mint minden korábbi feltételezést, azonban támadások kereszttüzébe kerültek azután, hogy kiderült: korábbi közleményükkel ellentétben a pilóta valóban segélyhívást bonyolított le a fedélzeti füst miatt.
Napokkal a gép eltűnése után az egyiptomi hatóságok emberi maradványokat, valamint ülés- és ruhadarabokat találtak a Földközi-tengeren végzett kutatás során. Egy névtelenül nyilatkozó egyiptomi törvényszéki tisztviselő azt állította kedden, hogy az emberi maradványokon égésnyomok láthatók, ami azt bizonyíthatja, hogy valóban robbanás okozta a gép vesztét. Az egyiptomi kormány törvényszéki hatóságának vezetője, Dr. Hisham Adbel Hamid viszont spekulációnak nevezte az információt. Egy évekkel ezelőtti fenyegetés azonban szintén a terrortámadás valószínűségét növeli, ugyanis az EgyptAir ugyanezen gépére Mohamed Murszi hatalomból történő eltávolítása után fenyegető üzenetet írtak a kairói reptér dolgozói arabul („Le fogjuk hozni ezt a repülőt”). A politikai színezetű graffiti emellett ász-Szíszi elnököt „árulónak” és „gyilkosnak” titulálta.
A mostani repülőgép-szerencsétlenség ismét rávilágított az EgyptAir biztonsági hiányosságaira, hiszen idén márciusban egy egyiptomi férfi álbombaövvel feljutott egy járatra, és eltérítette azt Ciprusra. Az Iszlám Állam és a Muzulmán Testvériség Egyiptom elleni dzsihádista fenyegetései miatt az egyiptomi kormány 20 millió angol font értékben új biztonsági intézkedéseket vezet be, amelyek részeként kedden brit szakemberek végezték az utasok ellenőrzését a kairói reptéren, valamint tervezik térfigyelő kamerák elhelyezését is.
Putyint perelik