hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Hollywoodi rémálomgyár
A 90. Oscar-gála margójára

2018. 03. 08.
Az idei Oscar-díjátadó minden eddiginél erőszakosabban képviselte a szélsőliberális és transzhumanista eszméket, nyakon öntve élhetetlen polkorrektséggel. A kaliforniai Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia gyakorlatilag amióta csak Oscar-díjakat osztogat, amolyan lakmuszpapírként mutatja meg számunkra, hogy milyen paradigmák hódítanak a világ kulturális fellegvárában. Amit ma itt láthatunk, azt előbb-utóbb az egész civilizált világ torkán le fogják nyomni. Az idei felhozatal igencsak aggodalomra ad okot azoknak, akik bibliai alapon definiálják az erkölcsöt és a társadalmi együttélést.

Alapvetően két vezérelv határozta meg az idei műsort: a társadalmi sokszínűség és a feminizmussal tüzelt gender­ideológia. Az elmúlt évek ünnepségeit követően az Akadémiát két fő vád érte: túl fehéren és túl férfidominánsan dönt a díjak kiosztásakor. Gyorsan korrigálta tehát magát, és szervilisen meghajolt minden ilyen divatos kívánalom előtt. Számos nő és színes bőrű alkotó került rivaldafénybe, ami akár dicséretes is lehetne, de több kritikus hang szerint nem feltétlenül azért történt így, mert egyedülállót tettek le az asztalra, hanem mert a kultúrpolitikai irányelvek ezt követelték meg. Mindez nyilván kéz a kézben járt Trump gyalázásával.

A szexbotrányok miatt hónapok óta tomboló Hollywood-purgatóriumban igazából a papírforma szerint bontakoztak ki a díjkiosztó eseményei. Az est házigazdája, Jimmy Kimmel showman több mint tízperces monológgal nyitotta meg a filmipar legjelesebb eseményét. Beszédének fő üzenete, hogy mennyire jó folyamatok zajlanak Hollywoodban, elsősorban azért, mert a szexuális zaklatási botrányok nyomán kirobbant kampányok végre felszínre hozták a filmipar immanens problémáit. Méltatta a hatalmas színpadi szobor formájában fölvonultatott 90 éves „Oscar urat”, méghozzá azért, mert – Kimmel szavaival élve – nem nyúlkál rossz helyen, illetlen szó nem hagyja el száját, és történetesen nemi szerve sincsen – ez korunk „férfiideálja”. Kimmel szerint a múlt évben „annyira felsültek a férfiak, hogy a nők inkább már halakkal randevúznak”.

Bár a gála legvégén adják át az év Legjobb filmje díjat, mi most mégis előre vesszük: az A víz érintése győzött, amelyről pár hete írtunk (Ember és bestia, 2018. február 2.), és egyáltalán nem dicsértük. A film mexikói rendezője egy nosztalgikus, romantikus drámát kreált egy víziszörny és egy nő szexuális viszonyából. A hollywoodi álomgyár ezáltal olyasmivel kábította közönségét, amitől a nézők korábban csak borzongtak, és mainstreammé tette a fajtalankodás tabuját. 13 Oscar díjra jelölték – hosszú évek óta ez kapta a legtöbb jelölést –, és négyet haza is vitt: a fődíj mellett a rendező, filmzene és látványtervezés kategóriákban diadalmaskodott. A technikai díjak megkérdőjelezhetetlenek, inkább az üzenettel van itt baj. Az erőszakos fehér férfiak elnyomása révén a társadalom perifériájára jutott siket hölgy – az afro-amerikai barátnőjével és egy meleg bácsival karöltve – igyekszik megmenteni egy némiképp antropomorf halszerű lényt, akibe a főszereplő aztán bele is szeret, és szexuális viszonyba bonyolódik.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!