185 vidéki és fővárosi diákot kérdezett meg online a húsvéti szünet előtt Steigervald Krisztián generációs szakértő a digitális oktatásról szerzett tapasztalataikról. Általános vélemény volt, hogy élvezik az önállóságot, ami sokkal tudatosabb időbeosztást kíván, de legalább több idő marad családra, hobbira, saját időre, és zavartalanabb a tanulás. Többen is jónak tartották, hogy a saját tempójukban haladhatnak.
A válaszadó fiatalok harmada emelte ki, hogy mennyire hálás a pedagógusok kreatív megoldásaiért, lelkes és segítőkész hozzáállásáért. Ugyanakkor azt is jelentős számban említették, hogy élőben a tanárok többet tudnak segíteni az egyéni problémákban, mint digitálisan.
Annak nagyon örültek a tanulók, hogy nem kell korán kelni, megszűnt a reggeli stressz, és kipihentebbek, jobban oda tudnak figyelni az órákra.
A diákok mindössze 4 százaléka nem talált semmi pozitívumot a távoktatásban, illetve szintén 4 százalékuk csak jót látott benne. „Sokkal jobban be lehet osztani az időt, mindenki személyre szabhatja a napirendjét, ez, ha jól van kivitelezve, akkor javíthatja a tanulás minőségét. (…) Ez fejleszti a gondolkodást, a problémamegoldást, a tervezőképességet. Összességében nekem nagyon tetszik ez a digitális oktatás, bár a szociális élet hiányát még én is megérzem” – írta az egyik fiatal.
Steigervald Krisztián szerint a felmérés azt tükrözi, hogy a pedagógus társadalom jelentős része nem csak kénytelen-kelletlen állt át az új rendszerre, hanem nagyon sok erőforrást, kreativitást fektetett bele, hogy valóban kiváló segítsége tudjon lenni a gyerekeknek. És bár a gyerekeknek hiányoznak az osztálytársaik, úgy tűnik, a diákok nagy része türelemmel és alázattal áll az új helyzethez – tette hozzá a generációs szakértő.
---
Nem akar kimozdulni, de a Hetekről sem mondana le? Vegye meg az akutális lapszámot a digitalstand.hu/hetek oldalon, vagy fizessen elő akciósan nyomtatott, vagy digitális formátumra a hetek.hu/elofizetes oldalon.