"Nyugodtan fogok versenyezni Japánban, s a győzelemre törekszem – mondta a kétszeres
világbajnok az első hivatalos suzukai sajtótájékoztatón. – Így támogathatom
Eddie-t és a csapatot is. Ráadásul úgy vélem, ha nyerek, akkor ez jó előjelnek számít
a következő szezonra: 2000-ben mindenképpen a világ leggyorsabb Forma–1-es pilótája
szeretnék lenni."
A sajtótájékoztatón elmaradt a várt Ferrari–McLaren szócsata. A versenyzők és a
csapatfőnökök nyugodtak voltak, leginkább a finn Mika Häkkinen higgadtsága tűnt
fel. A címvédő úgy nyilatkozott, hogy amenynyiben "fejben" ki tudja kapcsolni a
zavaró körülményeket, akkor minden a legnagyobb rendben lesz. Érdekesség, hogy a házigazda
japánokat sokkal jobban érdekli az országos baseballbajnokság döntője, mint a "Hitchcock-finálénak"
keresztelt zárófutam. Tadao Szuzuki szakíró szerint az egyéniségek hiánya és az
FIA múlt heti döntése áll az érdektelenség mögött. "Amikor Ayrton Senna a
McLaren-Honda alkalmazásában állt, nyolc különböző Forma–1-es magazin létezett
az országban, a futamok előtt fél évvel elfogytak a jegyek. Mára egy újság maradt,
az is veszteséges. Schumit nagyon szeretik az emberek, de lábtörése után elvesztette
az esélyt a világbajnokság megnyerésére. Häkkinent nem kedvelik, mert nincs egyénisége,
Irvine az itteni mérce alapján túlságosan arrogáns."
Irvine a Jordan-Hart pilótájaként 1993-ban éppen Suzukában debütált a Forma–1-ben,
akkor a számára bravúrnak számító 6., azaz pontszerző helyen ért célba. Irvine
nem őriz jó emlékeket a debütálásával kapcsolatban: "Elképesztően rajtoltam. Az
első versenyem után Ayrton Senna felpofozott, a másodikon összetörtem az autóm, a
harmadikon másik hármat is összetörtem, amiért a negyedikről kizártak".
Az 53. körös suzukai futam vasárnap reggel 6 órakor veszi kezdetét.
Irvine akkor világbajnok, ha csak 3 ponttal marad le Häkkinentől: amennyiben
a finn második lesz, legalább a negyedik helyet kell elérnie, viszont ha harmadik lesz
Häkkinen akkor minimum a 6. helyen kell végeznie. Akkor is Irvine győz, ha Häkkinen
csak negyedik. Häkkinen viszont a világbajnok, ha nyer, vagy ha második és Irvine csak
ötödik, illetve ha harmadik és Irvine nem szerez pontot. Pontegyenlőség esetén –
ez például akkor fordulhat elő, ha Häkkinen első, Irvine pedig a második – a
futamgyőzelmek száma dönt, így a finn pilóta lenne a világbajnok, mert kettőjük párharcát
5–4-re nyerné. Amennyiben a pontszám és a futamgyőzelmek száma is azonos (ez következik
be akkor, ha Häkkinen második és Irvine ötödik), akkor az egymással szemben elért
további helyezések döntenek. Ez esetben Häkkinen a világbajnok (4–2 lesz a javára
a második helyek tekintetében).