Schumacher szerint sikere az egész csapat érdeme Fotó: DDPI
A német pilóta egyedülálló tettének kivitelezésében a Ferrari másodhegedűse, Rubens Barrichello sokban segített azzal, hogy megnyerte a futamot, s ezzel maga mögött tartotta a második és harmadik helyen célba érkező mcLarenes pilótákat. Kimi Räikkönen így két ponttal lemaradva az egyéni ponttábla második helyezettje lett. A Williams csapatának nem sikerült megszerezni a konstruktőri világbajnoki címet, az ismét a Ferrarié lett.
A verseny nem alakult egyszerűen, hiszen már a rajtnál a rajtrács elejéről nem a világbajnoki cím aspiránsai vágtak neki az ötvenhárom körös versenynek. Michael Schumacher három kör után a 11. helyen állt, vetélytársa Kimi Räikkönen pedig ekkor az ötödik helyről célozta meg a versenygyőzelmet. Az élen Juan-Pablo Montoya eközben éppen elhappolta a vezető helyet Rubens Barrichello elől.
Bár a német ferrarisnak elég volt pontszerző helyen célba érnie (miközben Kimi Räikkönennek nem volt szabad győznie) ahhoz, hogy ismét világbajnokká koronázzák, nagyon hajtott előre, s ennek az volt az eredménye, hogy összeakadt a Jacques Villeneuve helyén autózó Takuma Satóval, s ennek eredményeként letört autójának első légterelő szárnya. Így a német sztárpilóta hamarosan meglátogatta a bokszutcát, ahol orrkúpot cseréltek neki, s ezzel a 19. helyen találta magát a versenybe visszatérve.
"Nehéz év, a szezon nehéz második fele és egy nagyon nehéz verseny áll mögöttünk, életem talán legnehezebbje – nyilatkozta Michael Schumacher. A csapat és Rubens fantasztikus munkát végzett. A győzelem érzését még nem felejtettem el, amely ezúttal a csapaté. Kimerült vagyok, és nagyon büszke arra, amit elértem" – nyilatkozta az újdonsült hatszoros világbajnok.
A Renault vezetőségének egyik szeme sírhat, míg a másik nevethet. Alonso ugyanis nagyon szépen hajtott a mezőny elején, mikor a spanyol pilóta legnagyobb bosszúságára autójának motorja felrobbant, így hamarosan búcsút mondhatott a szezon utolsó futamának. Jarno Trulli csendes vezetéssel közben az ötödik helyre hozta be kék-sárga betonszaggatóját. Így zajos siker helyett csendes ünnepléssel lett vége a Renault szezonjának, amelyben végül a negyedik konstruktőri hely jutott a csapatnak.
"Nagy csalódást jelent, hogy kiestem, hiszen a győzelemért küzdöttem, és Rubensnél valószínűleg egy bokszbeállással kevesebbel mentünk volna. Nagyszer? szezonon vagyunk túl, de a levegőben volt az utolsó futamgyőzelem megszerzésének a lehetősége, és nem túl kellemes érzés az, hogy ez végül nem sikerült" – nyilatkozta letörten Fernando Alonso.
A Williams sem a csúcson fejezte be a 2003-as idényt azután, hogy Montoya az élről volt kénytelen kiállni autójának műszaki meghibásodása miatt, miközben Ralf Schumacher a mezőny végéről rajtolva körhátrányban a 12. helyre hozta be versenyautóját. Ralf hősiesen küzdött, még saját bátyjával is felvette a harcot, aminek végül az lett az eredménye, hogy Michael majdnem kiesett, Ralf autójának pedig első légterelő szárnya eltörött.
A technika ördöge még a verseny elején fogott ki Heinz- Harald Frentzennel is, így nem volt tekintettel arra, hogy ez lehetett a német pilóta Forma–1-es pályafutásának utolsó versenye.
Érdekesen alakult a viadal, hiszen a két világbajnoki címre törő pilóta tulajdonképpen saját csapattársaik segédletével hajtottak mind közelebb a céljaik felé. Bár nem akkora, mint Rubens Barrichelloé volt, mégis jutott szerep David Coulthardnak is, aki gyorsabb autójával félrehúzódva utat engedett fiatalabb csapattársának a küzdelem során.
Érdemes szót ejteni Cristiano Da Matta és a BAR pilótáinak teljesítményéről is. Előbbi nagyon szép versenyzést bemutatva végül a hetedik helyre hozta be Toyotáját, míg a Villeneuve helyét már most (és a jövő szezonban) betöltő Sato hazai pályán a hatodik tudott lenni. Button negyedik helyével a BAR-Honda a Saubert kielőzve a konstruktőri ponttábla ötödik helyére verekedte fel magát. (Forrás: Amber PR)