Fotó: AP
Michael Schumacher életvidámsága töretlen és a sikerek csak még erősebbé
teszik, ellenben Alonso egyre jobban kezd hasonlítani egy megtört, idős
matadorra. A német precizitás mindig is világhírű volt és ezt Schumi hét
világbajnoki címe támasztja alá. Alonso spanyol virtusa azonban áthatja az egész
csapatot, mi több az egész Formula–1-et. A Renault tavaly óta kiéhezve figyeli
minden szavát, hiszen ő szerezte meg nekik az első vb-győzelmüket, ráadásul
mindezt huszonnégy évesen.
A múlt héten kialakult pontegyenlőség hihetetlen nyomást helyez vállaikra. Ha
azonos pontszámmal rendelkezik a két bajnok, akkor a szabályok értelmében az
nyer, akinek több győzelme van. Jelen esetben Schumachernek áll a zászló, akinek
hét elsősége van Alonso hat diadalával szemben. Az utolsó futamok iránti
érdeklődés hihetetlenül nagy, hiszen az egyéni vb mellett a csapatkonstruktőri
cím is kétesélyes. A Renault egy ponttal előzi meg a Ferrarit, de ahogy a
Formula–1 világában mondani szokás: „Egy versenynek akkor van vége, ha vége
van!”
A gumiabroncsok közötti különbség döntő értékű lehet a japán, illetve brazil
versenyeken. A Bridgestone rendelkezik jobb száraz időjárásra alkalmas
papucsokkal, de a Michelin esőgumija utolérhetetlen.
Schumacher nyolcadik vb-címe karnyújtásnyira van, de Alonso címvédésre készül. A
Ferrari többször keveredett olyan helyzetbe, mint a mostani, így jóval nagyobb
tapasztalatuk van a nyomás alatti versenyzésben. Az olaszok hevessége ilyenkor
keveredik a többéves profizmussal, és a csapat családként „üzemel”.
A Renault teljes gyári támogatottként 2002 óta van jelen a királykategóriában. A
fiatalosság és az agilitás süt a csapatról, ami egy olyan csapatfőnök
vezetésével talán nem is nehéz, mint Flavio Briatore. Az olasz üzletember
építette fel a világbajnok francia gárdát, kiszemelte Alonsót, akinek egy teljes
év tesztelés után versenyzői állást adott.