A Formula–3-as bajnokság 1983 óta rendszeres látogatója Makaónak. Az első
versenyt Ayrton Senna nyerte, aki később három világbajnoki címet szerzett a
Formula–1-ben. A harmadik helyen akkor az osztrák Gerhard Berger végzett,
megnyitva ezzel maga előtt is a csúcskategória kapuit. Az 1988-as esztendőben
Damon Hill végzett a második helyen. Az 1990-es év makaói versenyén gyűlt össze
talán a valaha volt legerősebb mezőny: a győzelemért folyó csatát egy bizonyos
Michael Schumacher és Mika Häkkinen vívta, de a mezőnyben volt Eddie Irvine,
Mika Salo és Heinz-Harald Frentzen is. A versenyt végül a Formula–1 később
hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher nyerte. 1991-ben David Coulthard
könyvelhette el a győzelmet, az 1995-ös versenyen pedig Ralf Schumacher végzett
az első helyen.
A múlt heti versenyen a huszonhárom éves Conway már az első körben átvette a
vezetést, mivel az élről induló Kobayashit, illetve Asmert az olasz di Resta
kiszorította a Lisboa kanyarban, így mindhárman lecsúsztak a pályáról. Conway
egyetlen vetélytársa Kohei Hirate volt, aki az utolsó előtti körben a korlátnak
ütközött. A második helyen az amerikai Richard Antinucci végzett, míg a harmadik
hely a Spyker Formula–1-es istálló tesztpilótájáé, Adrian Sutilé lett. „Nagyon
boldog vagyok ezzel az eredménnyel – mondta a győztes Conway a verseny után –,
de majdnem megállt a szívem, amikor egy pillanatra megérintettem a falat.
Szerencsére nem sérült meg komolyabban az autó.” Conway a Racing versenyzőjeként
ezzel a diadallal még közelebb került a feljebblépéshez. Ezt bizonygatta a
pilóta versenymérnöke, James Robertson is, aki korábban olyan volánművészekkel
dolgozott együtt, mint Ayrton Senna, Nelson Piquet és Ricardo Patrese.