A mindössze 22 éves Lewis Hamilton számos gokartversenyt megnyert, mielőtt 12
évesen szerződést kötött a McLaren Mercedesszel. Ron Dennis csapatfőnök még egy
díjátadón szúrta ki a tehetséget, aki akkor azt mondta neki: „Egy nap majd az ön
autójában fogok versenyezni.” Ez a nap 2007-ben következett be, és nagyon úgy
fest, hogy a sorozat első színes bőrű pilótája rögtön világbajnoki címmel kezdi
Forma–1-es pályafutását. Nem csoda, hogy egyre többen tartják úgy, hogy Hamilton
a Forma–1 Tiger Woodsa.
„Lewis az a versenyző, aki miatt érdemes bekapcsolni a televíziót a futam ideje
alatt” – áradozott a tehetségről Michael Schumacher. Habár két futam még hátra
van, legutóbbi győzelmével Hamilton előnye 12 pontra nőtt legfőbb riválisa, a
címvédő Fernando Alonso előtt, aki kicsúszott Japánban.
Talán érthető, hogy a kétszeres világbajnok nem repes az örömtől, hogy
címvédését egy újonc pilóta akadályozza meg, aki mellesleg a csapattársa is.
Kettejük viszonya sohasem volt felhőtlen, a Magyar Nagydíj óta a helyzet még
rosszabb. Akkor Alonso azt nehezményezte, hogy Hamilton nem tartotta be a
McLaren utasítását, mert az időmérő edzésen Alonsónak kellett volna először a
pályára hajtania a két McLaren-pilóta közül, azonban a brit a rádión adott
utasítások ellenére sem engedte el a világbajnok spanyolt. Ezután Alonso a
bokszutcában otromba módon feltartotta Hamiltont, amiért viszont megbüntették.
Ezt heves szóváltás követte a két pilóta között, azóta pedig kerülik egymást.
Hamilton a napokban úgy nyilatkozott: év végén valamelyiküknek távoznia kell, és
személy szerint ő szívesen maradna a McLarennél. „Nem tudom, ki tudná pótolni
őt, de őszintén szólva én jobban örülnék annak, ha ő egy Ferrariban, én pedig
egy McLarenben versenyeznék” – nyilatkozta a brit pilóta.
Alonso esélyeit a maradásra rontja a hírhedt kémügy is, amely után a
csapatvezető Ron Dennisszel is végleg megromlott a viszonya, a beszámolók
szerint már nem állnak szóba egymással. A rossz nyelvek szerint a McLarent
azután, hogy első körben bizonyítékok hiányában felmentették a kémügy vádjai
alól, végül azért ítélték el, mert Alonso bizonyítékokat szolgáltatott arról,
hogy az istállónál valóban rendelkezésre álltak a rivális Ferrariról szóló
titkos iratok. Az összeesküvés-elméletet tovább erősíti, hogy Alonso
szerződésében szerepel egy olyan kitétel, melynek értelmében szerződése lejárta
előtt távozhat a McLarentől, amennyiben a csapat hírnevét csorba éri. A kémügy
erre pedig tökéletesen megfelelt, így Alonso már az év végén viszszatérhet a
Renault-hoz, amely év közben többször is jelezte, hogy szívesen látná soraiban a
spanyolt, és megadná azt a különleges bánásmódot, amire a kétszeres világbajnok
vágyik.
„Üzentem Fernandónak, hogy abban a pillanatban, mikor a McLaren elengedi,
örömmel várjuk vissza” – nyilatkozta Flavio Briatore, a Renault istálló
vezetője, aki baráti viszonyt ápol Alonsóval.
Ron Dennis McLaren-csapatfőnök életében másodszor fordul elő, hogy pilótái
komoly összetűzésbe keverednek egymással. 1988-ban a Forma–1 legemlékezetesebb
küzdelme vette kezdetét, amikor a McLaren istálló két pilótája Ayrton Senna és
Alain Prost volt. Az évad Senna világbajnoki címével zárult, de Prost már ekkor
azzal vádolta a csapatvezetést, hogy jobb motort biztosítanak a brazil számára.
A következő évben a két legenda viszonya teljesen megromlott. Az imolai futamon
ugyanis mindketten beleegyeztek abba, hogy az első kanyarban nem előzik meg
egymást. Ezt a megállapodást a brazil felrúgta, és megnyerte a versenyt. A
világbajnoki cím azonban Prosté lett, de az 1990-es esztendőt már a Ferrrarinál
kezdte meg.
A Prost-Alonso párhuzamot a korábbi világbajnok Niki Lauda is alátámasztja. „Alonsót
Alain Prosthoz tudnám hasonlítani. Prost intelligensen fúrta csapattársát,
Ayrton Sennát. Senna sokkal jobb pilóta volt, amit Prost nem tudott feldolgozni,
ezért rendkívül ravasz módon igyekezett a csapaton belül kivételezett helyzetbe
kerülni. Alonso nem ennyire okos, ezért ő aljas eszközökkel harcol Lewis
Hamilton ellen” – állítja Lauda, aki szerint ez a gyávák eszköze. „Kétféle
autóversenyző létezik: az egyik mindent megtesz a pályán azért, hogy ő legyen a
legjobb, a másik, a politizáló fajta a bokszutcában harcol elszántan, minden
lehetséges eszközzel igyekszik a csapattársát bemocskolni, lejáratni, és így
akar előnyhöz jutni. Alonso ez utóbbi kategóriába tartozik” – véli az osztrák.
Úgy fest tehát, hogy Alonso napjai a McLarennél meg vannak számlálva, jelenleg a
legnagyobb esély arra mutatkozik, hogy a Renault-nál folytatja pályafutását.
Igaz, neve a Ferrarinál is felmerült.
Érdekesség, hogy a szabad szájú spanyol meg sem érkezett az olasz istállóhoz, de
máris feszültséget szült a személye. Luca di Montezemolo, a Fiat elnöke (ide
tartozik a Ferrari is) szívesen látná Alonsót a Ferrarinál, szemben Jean Todt
Ferrari-csapatfőnökkel, aki azért haragszik a spanyolra, mert évekkel ezelőtt
szóban minden részletben megegyeztek a Ferrari-szerződést illetően, aztán Alonso
aláírt – a Renault-hoz.
Todt és Montezemolo között komoly nézeteltérést okozott az Alonso-kérdés, ez
akár a csapatfőnök távozásához is vezethet. Mindenestre, ha Alonso a Ferrarihoz
kerül, Kimi Raikkönen személyében ismét egy komoly riválisra számíthat a
csapaton belül – ez pedig a McLarennél se jött be a spanyolnak.