hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Export Dakar
Tragédiával indult a „kihelyezett” rali

2009. 01. 09.
Dakar 2009, ugyanaz a kaland, csak éppen új földrészen – akár ez is lehetne a mottója az idei Dakar-ralinak, amelyet az idén nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában rendeztek meg.

A Buenos Airesben rendezett ünnepélyes rajtceremóniával megkezdődött a Dakar 2009. A hagyományoktól elszakadva a mezőny még csak meg sem közelíti a tradicionális végállomást, Dakart. Az Argentínán és Chilén átvezető verseny a rajt után a kéthetes megmérettetést követően ugyancsak az argentin fővárosban ér véget január 17-én.
A terrorfenyegetettség miatt választott új helyszín új kihívást jelent a rutinos és az amatőr versenyzőknek egyaránt: óceántól óceánig lélegzetelállító tájakon, lakatlan vidéken halad majd a mezőny. A 9 ezer kilométeres táv kétharmada speciálszakasz lesz. Talán éppen ez az oka, hogy a rendezők várakozásait is felülmúlva, hat hónappal a rajt előtt már 550 induló regisztrált a futamra – 16 százalékuk „újonc” –, akiknek egyetlen percre sem szabad megfeledkezniük arról, hogy a Dakar a világ legnehezebb tereprali versenye. Az időjárási és terepviszonyok ugyanis megkövetelik a maximális teljesítményt és tűrőképességet. A Dakar 2009 résztvevőinek lelkesedése óriási visszhangra talál az argentinok és a chileiek körében, akik már nagyon várták az eseményt. Argentínában és Chilében nagyon népszerű a tereprali, a versenyzőket igazi hősként tisztelik. Csak Córdobában közel 500 ezer néző várja a mezőnyt!
A versenyen egyébként remekül kezdtek a magyarok. A Palik–Darázsi-kettős mellett az Opel Antarával versenyző Szalay Balázs is kiváló eredménnyel, a legjobb 20-ban kezdett. Viszont a 4. szakasz után technikai problémák hátráltatták a Szalay-párost, hiszen a kormányrúd meghibásodása miatt vesztegelni kényszerültek, így jelentős hátránnyal tudtak csak célba érni.
A viadal egyetlen magyar motoros indulója, a KTM-es Dési János továbbra is elképesztően kiegyensúlyozottan (és jól) teljesít, és az előző két szakaszon elért 39. helye után a 42. helyen végzett, összetettben pedig továbbra is a 36., valamivel több, mint 3 óra hátránnyal.
Sajnos a Dakar 3. szakaszán is újból jelentkezett a verseny első két napján tapasztalt motorprobléma a Darázsi Zsolt – Bahor Bea – Kis Róbert magyar egység kamionjában, akik már az éjszakákon át tartó szerelést követően sem tudtak időben beérni a szervizparkba, így a verseny feladására kényszerültek. Szaller Zoltánék kamionos különítménye viszont remekül veszi az akadályokat, hiszen a 4. szakasz után a 15. helyen jegyezték őket az összetettben.
Lapzártánk idején tragikus hír érkezett a Dakarról: holtan találták Pascal Terryt, aki még vasárnap tűnt el. A 49 éves francia motoros arról értesítette a szervezőket, hogy kifogyott az üzemanyaga, később megpróbáltak vele két alkalommal is műholdas kapcsolatba lépni – sikertelenül. A halál oka egyelőre ismeretlen.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!