„Ez volt életem legjobb versenye, ahol valaha vezettem. Kivételes, amit az istálló ebben a szezonban, a telet követően megvalósított. Nem igazán hinném, hogy volt már ilyen évad a Forma–1-ben. Nagyszerű, hogy itt ülhetek mint világbajnok, és személy szerint azt gondolom, hogy teljesen megérdemeltem” – foglalta össze a benne rejlő érzelmeket a királykategória újdonsült bajnoka.
A szezon előtt talán maga Jenson Button sem gondolta volna, hogy az évad utolsó futamának eredményétől függetlenül már Brazíliában világbajnok lesz.
A 2009-es rajt előtt a hozzáértők és a rajongók is kapásból legalább nyolc-tíz pilótát esélyesebbnek tartottak arra, hogy elfoglalják a Lewis Hamilton által üresen hagyott trónt. A Honda 2008 végi távozása után ráadásul hónapokig az is kérdéses volt, Buttonnak lesz-e egyáltalán csapata, vagy mindenkit szélnek eresztenek.
Ross Brawn azonban, aki egy euróért vette meg a csapatot a Hondától, úgy érezte, kár lenne veszni hagyni azt a konstrukciót, amelyen bő egy éven át dolgoztak (a Hondánál a 2008-as modellt eldobták, mondván a 2009-est fejlesztik). A Brawn GP-re keresztelt ex-Honda az utolsó pillanatokban kapta meg a Mercedes–Benz motorjait, ám a szezon elején Button így is igazi – jó értelemben vett – ámokfutásba kezdett. Hat futamot megnyert a hétből, így a megdöbbenésből felocsúdva sokan már ekkor bajnoknak kiáltották ki. A Forma–1-ben nagy tehetségként induló, ám az utóbbi évek kínlódását látva már többször leírt brit ekkor 26 ponttal vezetett az ekkorra már leírt csapattársa, Barrichello előtt.
Törökország után fordult a kocka, Button visszaesett, azóta nem nyert, a dobogón is csak egyszer állt, előnye pedig egyre csak fogyott. Barrichello ezzel párhuzamosan egyre jobb formába lendült, és a legkeményebb üldözőnek bizonyuló Red Bull Racing is elkapta a fonalat. Ha a pocsékul kezdő McLaren–Mercedes és a Ferrari a szezon második felében nem javult volna fel, és Kimi Räikkönen Lewis Hamiltonnal karöltve nem halássza el a pontokat Barrichello, Vettel és Webber elől, akkor bizony a gyengélkedő Button Brazíliában aligha örülhetett volna.
Ecclestone a futam előtt arra kérte Buttont, hogy ha lehet, még ne döntse el a végeredményt, hanem várjon vele az évadzáró Abu Dhabi nagydíjig.
Bár a végeredmény már eldőlt, az új pálya azért még mindenképp tartogathat meglepetéseket, hiszen ez minden csapat számára egy új és ismeretlen terep. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzőknek nem kell számolgatniuk többet, így talán felszabadultabban tudnak igazi versenyt futni.