Az autót, amely még a Brawn tavalyi versenygépe, csak éppen az idei festéssel, tanulók tolták be a közönség elé. A közönséget Dr. Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója köszöntötte elsőként, aki elmondta, hogy ritkán látott túljelentkezés volt az élő prezentációra. A szakember elmondta továbbá, hogy a csapathoz Nico Rosberg és Michael Schumacher csatlakozik, akik a piros és ezüst színekkel festett autót fogják vezetni a 2010-es évad során. Zetsche hozzátette, hogy soha eddig még nem vezette két német pilóta a Mercedes versenyautóját, amely miatt így még különösebb évad a 2010-es a gyártó számára.
„Minden adott a sikerhez, és nagyszerű, hogy ennyi támogatást kapok, de egy étel elkészítéséhez sem elegendőek csak a hozzávalók, meg is kell főzni” – mondta Michael Schumacher, aki ezzel arra utalt, hogy jó teljesítményre is szükség lesz az idény során. Azzal kapcsolatban sem hagyott kétséget, hogy a csapat és az ő számára is egyetlen eredmény lenne elfogadható: a bajnoki cím.
A csapat bemutatásával várhatóan a Mercedes-Benz motorsport több mint 100 éves történetének egyik legfontosabb fejezete kezdődik. „Biztos vagyok abban, hogy remek évünk lesz, a Mercedes egy legendás név, amely számos sikert ért már el a sportban. Bízom benne, hogy mi nyerünk. Az autó festése a régi időket idézi fel, az 1934-es Ezüstnyíl legendáját. A dizájn különleges, de ilyennek is kell lennie, a legizgalmasabb kérdés azonban az, hogy az autó mennyire gyors a vetélytársakhoz képest” – nyilatkozta Schumacher.
A hétszeres világbajnok pilóta arra a kérdésre, hogy tulajdonképpen hogyan is tért vissza, a következő választ adta: „Minden Abu Dhabiban kezdődött. Verseny után, ünneplés közben Ross kissé visszafogottan megkérdezett arról, hogy mik a jövőbeli terveim. Visszakérdeztem, hogy tisztában van-e azzal, hogy mit kérdezett. Komolyan fel akarod tenni nekem ezt a kérdést? Erre azt felelte: Ha motivált vagy, akkor nem aggódom. A vezetői tudásod és a tehetséged felől nincsenek kétségeim. Amikor később felhívott, már tudtam, hogy mire megy ki a játék, hát íme itt vagyok, és hamarosan újra vesenybe szállok” – mondta.
Az olasz sajtó az elmúlt időszakban többször is árulónak nevezte Schumit, ő azonban nem foglalkozik ezzel, és elmondta, hogy bár nem a Ferrari tagja, még kötődik a csapathoz. „A Ferrari a múltam része, és a szívem egy része mindig vörös marad. Továbbra is barátok vagyunk. Azért, mert a pályán ellenfelek vagyunk, nem jelenti azt, hogy elfelejtjük, ami a múltban történt” – hangsúlyozta.
A 41 esztendős pilótát az sem zavarja, hogy jóval fiatalabbak a riválisai.
„Az életkorom miatt nem kell senkinek semmit sem bizonyítanom, legfeljebb önmagamnak. Mindegy, hogy a vetélytársak fiatalabbak vagy idősebbek, a lényeg, hogy gyorsabb legyek náluk. Szeretnék magas szinten versenyezni” – fogalmazott.
A csapat rendkívül keményen dolgozott a tavalyi év folyamán és egész télen az MGP W01 fejlesztési munkálatain. A csapatnál már mindenki nagyon várja a jövő heti, valenciai tesztek kezdetét, ahol a versenyzők végre helyet foglalhatnak az autóban, és élesben is kipróbálhatják a 2010-es versenygépet a február 1-jén kezdődő kollektív tesztsorozattal.
Schumacher a Mercedes utánpótlás-táborából jutott a Formula–1-be, így itt is akarja befejezni a pályafutását. „Szép emlékeim vannak a Mercedesről, és jó visszatérni a családhoz, emlékezni a sikeres pillanatokra. A kör bezárul a visszatérésemmel, és viszonozhatom, hogy a Mercedesnek köszönhetem a Formula–1-es pályafutásomat. Itt kezdtem, és innen is fogok visszavonulni” – jelentette ki.
Schumacher szerint az új szabályok – mint a tankolás betiltása, és hogy egy vagy két kötelező boxkiállás lesz – a vezetést nagyon nem befolyásolják, viszont még kevesebb taktikázási lehetőség adódik, és sokkal jobban előtérbe kerül a versenyzői tudás, a tapasztalat.
„A lényeg azonban nem változik: a sikerhez csupán a megfelelő pedálokat kell a megfelelő ideig nyomva tartani és helyes irányba kell forgatni a kormány. Természetesen közben az sem baj, ha mindenki előtt érsz célba” – mondta nevetve Schumi, aki egy újabb címet szerezne magának az idén.