A múlt héten kirobbant zavargások miatt elmarad a márciusra tervezett Bahreini Nagydíj, így az F1 2011-es szezonja március végén Ausztráliában veszi kezdetét. A Perzsa-öbölben elhelyezkedő szigetországban a politikai és szociális reformokat követelő síita többség és a hatalmat gyakorló szunnita kisebbség közti konfliktus erőszakba torkollt. „Úgy éreztük, hogy ebben a helyzetben a nemzet érdekében az aktuális problémákra kell összpontosítanunk. Prioritást élvez a tragédia leküzdése, akárcsak a problémák megoldása, hogy Bahrein újra egy egyesült, békés ország legyen” – jelentette ki Mohammed bin Isa Al-Khalifa koronaherceg. Az arab hírmagyarázatok szerint a fenyegetés igen komoly, hiszen a bahreini ellenzék a Formula–1 ellen elkövetett merénylettel akarta felhívni a világ figyelmét a követeléseire, valamint térdre kényszeríteni a hatalmon lévő politikusokat. Szintén véres eseményeket vizionált még a nagydíj lefújása előtt az emberi jogok bahreini szervezetének alelnöke. „Számos újságíró lesz a helyszínen, és rengeteg ember nézi majd a közvetítést. Elképzelhető, hogy véres összecsapások lesznek” – fogalmazott Nabeel Rajab az Arabien Business című napilapnak.
Bernie Ecclestone, az F1 igazgatója megértően reagált a bahreini döntésre. „Szomorú vagyok, hogy Bahreinnek le kellett mondania a versenyt, de természetesen megértem. Bízunk benne, hogy hamarosan visszatérhetünk. Szeretnék minden jót kívánni az egész nemzetnek, hiszen mindig szívélyes vendéglátásban volt részünk” – mondta. A kiváló klímával rendelkező ország valóban ideális állomáshelye volt a száguldó cirkusznak: 2004-ben rendezték itt az első Grand Prix-t, és a csapatok tesztelni is szívesen jártak Bahreinbe. Hogy mikor térhetnek vissza, az egyelőre kérdéses. A tervek szerint az elmaradt futamot novemberben pótolják, egy héttel az Abudhabi Nagydíj előtt vagy után.
Remélhetőleg az F1 idei szezonja nem az ilyen és hasonló esetek miatt lesz izgalmas. A szervezők legalábbis mindent megtesznek azért, hogy fenntartsák, sőt fokozzák a nézők érdeklődését. A teljesség igénye nélkül nézzük meg, milyen változásokkal kell számolnia a száguldó cirkusz résztvevőinek!
Új gumiabroncsok
A 2011-es szezontól kezdve a Pirelli lesz a Formula–1 hivatalos beszállítója. „A Pirelli célja, hogy gyakoribbak legyenek a kerékcserék. Húsz kör után cserélni kell, így két-három csere biztosan lesz. Problémás esetben pedig akár négy is lehet. Mindenkinek azonos feltételek mellett kell versenyeznie, így az esélyek is egyenlők. Ettől lesz izgalmasabb a Formula–1” – magyarázta a mezőny rangidős versenyzője, Michael Schumacher.
Plusz teljesítmény