A legnevesebb cégek – köztük a Loewe és a Viessmann – nem véletlenül kérnek
fel formatervezőket termékeik megtervezéséhez. Felmérések bizonyítják, hogy jóllehet
a közepes árfekvés? termékek a forgalom 91 százalékát teszik ki, a formatervezett
termékek esetében viszont a növekedési ráták dupla olyan magasak, mint a hagyományos
termékeknél.
A több mint 70 formatervezési díjat elnyert Hansgrohe cég, amely a szaniterek mellett
az Axor csaptelepek és a Pharo zuhanypanelek gyártásáért is felelős – Philippe
Starck mellett – szintén a Phoenixre bízza a tervezést. A tervezőcsoport a fogyasztói
igények széles skálájának kíván megfelelni, szemben a design-királlyal, Starckkal,
aki jellegzetesen egyedi, utánozhatatlan stílusban alkot. A Hansgrohe cég megbízásai
között egyébként olyan feladatok is szerepelnek, mint a londoni repülőtér vagy a
berlini Reichstag fürdőszobáinak felszerelése.
A Phoenix éppúgy fontosnak tartja a funkcionalitást, mint az érzelmeket. Az általa
tervezett termékeknél szimbólumérték létrehozására törekszik, ugyanakkor azok környezetkímélő,
folyamatosan gyártható voltára is nagy hangsúlyt helyez. Elvei gyakorlati megvalósulása
1998-ban a designerek Oscar-díját hozta a Phoenix Product számára.
Andreas Dimitriadis beszélt a tervezők álmairól is, melyek révén próbálnak
elszakadni a napi feladatok gondjaitól. Utópiáik között szerepelnek az építőkockaszerűen
összerakható gyerekbútorok, a játszótér a háztetőn, illetve a levél alakú,
brossként is használható mini rádiótelefon.
Egy századot látott megtörténni
Beszélgetés a 100 éves Bakó Ferenccel »
Ősi ünnep új ruhában: a Valentin-nap másfél évezredes története
A népszerű ünnep a pogány Római Birodalom Lupercaliájára vezethető vissza »
Magyar hősök, zsidó túlélők: drámai holokauszt-történetek
Akik elmondják az elmondhatatlant »