Részlet az anyaműsorból
Az RTL Klub eddigi valóságshow-történetéhez képest merőben újdonságnak számít, hogy ebben a sorozatban a játék végén nincsen jutalom. A Való Világban a négy fal közti több hónapos, nyilvános lustulást busás nyereményekkel, luxusvillával, autóval és csaknem egy éven át milliós havi fizetéssel honorálta a csatorna, a Survivor-ben, ahol egy komfort nélküli szigeten kellett a játékosoknak létfeltételeket biztosítaniuk, járművekkel, készpénzzel és luxusúttal kedveskedtek a verseny győztesének. A Kísértésben azonban senkinek sem jár díj, a tömény erotikshownak beillő párkapcsolatpróba végén a hűség sem nyerő.
A műsor sajtótájékoztatójára kibérelt elit klub halljában miniszoknyás, festett szőke ördöglányok fogadnak, pont, mint a táncdalfesztiválos Harangozó Terike Pokol Bár cím? örökzöldjében. Csak éppen ördögtáncot nem ropnak. Az exkluzívnak számító szórakozóhely mesterséges félhomályában tükrös diszkógömb, gomolygó füstköd, vércsevijjogásokkal és tam-tam dobokkal megtűzdelt kísérteties zene és sejtelmes lézerfények szolgálnak hangulatfokozóul a narancsvörös pamlagon ücsörgő újságíróknak. A műsor kedvcsinálójaként vetített rövidfilm feliratai már a kezdet kezdetén leszögezik, hogy ami itt zajlik, az "nem játék", és hogy a "hűség pokoli". Az RTL Klub programigazgatója, Kolosi Péter rögtön megragadja az alkalmat, hogy közölje: a műsorban olyan dolgok zajlanak, mint bármely színdarabban, a történések kulcsa pedig a pszichológia. A "Kísértés" pedig nem másról, mint az emberi lélek sajátosságairól szól. Csakhamar fény derül a műsorvezető kilétére. Aki nem más, mint Balázs. A gyengébbek kedvéért, az egykor a VIVA + (a magyar zenetévé) gárdáját erősítő fiatalember pillanatnyilag egy, a Mónika show-ra kísértetiesen hasonlító műsort vezet az RTL Klubon. Balázs úgy véli, hogy a "Kísértés" olyan precíz, önismereti kaland, amelyben a vállalkozó szellem? játékos párjáról egyértelműen kiderülhet majd, hogy vajon az-é, akinek korábban mondta magát. Aztán azt is elmondja Balázs, hogy a műsorban szerepet vállaló négy pár egyike – két, minisztériumban dolgozó fiatal – például azzal a szándékkal érkezett, hogy ha kiállják a "Kísértés" próbáját, összekötik az életüket, de a 12 nap után már nem párként távoztak. Kellemetlen, de mégis úgy fest: Balázs szemlátomást jót derül ezen. Aztán színre lépnek a csábítók is. Ördögszarvat viselő fiúk, lányok, az átlagéletkor pedig még 25 sincsen. Amikor Kolosi Pétert arról faggatom, hogy hol húzódik az a képzeletbeli morális határvonal, ameddig egy kereskedelmi televízió még elmehet, a programigazgató kitérő választ ad. Véleménye szerint teljesen normálisnak számít, ha bármilyen vállalkozás elsődleges szempontja a profit, szerinte ez nem feltétlenül áll ellentétben az erkölcsösséggel. Ugyanis, mint mondja, a "Kísértés" cím? produkcióban nem házaspárok szerepelnek. Aki pedig tervezi, hogy összeköti valakivel az életét, annak jobb is, ha még időben megtudja egy ilyen hűségpróba alapján, mire számíthat a másiktól. Hiszen jobb egy felbontott jegyesség, mint egy rosszul sikerült házasság.
Ellenben dr. Buda Béla pszichiáter megkeresésünkre kétkedően fogadja a "Kísértés" pszichológiai hatékonyságát. "Megvallom őszintén, én tartok a kereskedelmi médiumok munkamódszereitől. A párterápia igenis komoly dolog, márpedig tévében még nem láttam, hogy az effajta próbálkozásokból jó sült volna ki. A média ugyanis nagyot akar dobni, szenzációt szeretne bemutatni, de a párkapcsolatok pszichológiai hátterének elemzésére sem módja, sem pedig ideje nincsen. Az eredmény pedig rendszerint valami laikus próbálkozás. A kereskedelmi tévék eleve sajátos alapokon működnek. Ha egyszer úgy döntenek, hogy márpedig most egy éven keresztül a székletürítés a nyerő téma, akkor mondhat bárki bármit, akkor is az lesz a látnivaló."
Azért még a fordulatokban bővelkedő sajtótájékoztatóról elmenőben az egyik szőke sziréntől megtudom: a csábítók fizetség ellenében vállalták a szereplést, többségüket modellügynökségek delegálták a fenti produkcióba. Hiába, a pénz az egyik legnagyobb kísértés.