Vásárfia, vásárlánya Fotó: Somorjai L.
A BNV idei nagydíjas terméke egy csodamasina lett, amely nemcsak port szív és vízzel takarít, de levegőt tisztít, párásít és illatosít is. Valamint atkátlanít, illetve szükség esetén aroma- és sóterápiás kezelést biztosít allergiás használójának.
A vizuális kultúra népszerűsítését a Lakberendezők Országos Szövetsége (LOSZ) vállalta föl egy közel négyszáz négyzetméteres területen, de mint a bemutatott enteriőrök egyik tervezője elmondta, sokan el sem tudják képzelni, hogy mit is nyújthat számukra egy lakberendező. Sőt, olykor maguk az eladók sem voltak tisztában azzal, mit is árulnak pontosan, ahogy azzal sem, hogy a minőségi termék miben különbözik a gagyitól, ami látszatra hajszálra ugyanaz.
A biomatracok, rattan- és bőrbútorok dömpingjét a hangszerek pavilonja tarkította, mely a "külföldi kollektív kiállítók"-kal osztozott egy helyen. Ez gyakorlatilag a kínai kereskedőket jelentette, akik a zárás előtt egy órával már pakoltak – úgy tűnt, nekik a pultot is sikerült eladniuk.
S hogy mi volt a kiállításon a legnépszerűbb? Láthatóan a B pavilon gyerekszigete elektronikus szerepjátékaival és a háromdimenziós mozijával, ahol naphosszat kígyózó sorok várakoztak az ingyenes illúzióra. (K. Á.)