– Mitől ennyire kedvelt ma Rippl-Rónai?
– A rendszerváltás óta újból érzékelhető a polgári élet békebeli, életvidám légköre iránti nosztalgia, ami a századelőn Rippl-Rónai művészetének erős vonása volt. A gazdag elit elkezdte keresni és fellicitálni a képeit: van olyan műve, amely 25 éve még 80 ezer forintba került, ma már 40 milliót ér. Rippl-Rónai képeinek többsége – különösen a Párizsból való hazatelepülése utániak – sugárzó életenergiát tükröz: napfényt, derűt, életörömöt. Az otthoni környezet és a családi atmoszféra is állandó témául szolgált a művészetének. Családszerető bensőséges kapcsolatok – ez volt a burok, amely körülvette. Ő maga is nagyon emberszerető, művésztársait támogató személy volt.
– Miben volt új?
– Nem akarta kiszolgálni a közönség hagyományos ízlését, a lényeges dolgokra összpontosított. Ez újfajta, modern stílust jelentett, amely a radikális lényegkiemelésre törekszik, nem foglalkozik a részletkérdésekkel, az úgynevezett "ügyes" művészi megoldásokkal. Hosszú, küzdelmes évtizedek után 1906-ban egy budapesti kiállítása hozta meg a fordulatot: a magyar művészetben példátlan közönségsiker, képvásárlási láz tört ki körülötte.
– Rippl-Rónai reneszánsza következhet?
– Ez a folyamat már \'98 óta tart, és az Európán kívüli világ is felfedezi őt magának. Eddig összesen 3500 Rippl-Rónai m? elkészültéről tudunk, tehát előbukkanhatnak újabb szenzációs alkotások. Egyébként a Párizsban festett Kalitkás nő II. cím? képe – mely a Magyar Nemzeti Galériában látható – jóval kidolgozottabb és értékesebb is, mint a most megtalált és eladott Kalitkás nő I., amely csak egy előtanulmány.