Új kategória
Az új játékstílus – amely a MMORPG, vagyis a tömeges, többjátékos internetes szerepjátékok nevet kapta – egyik szellemi kiindulópontja az amerikai Neal Stephenson regénye, a Snow Crash. Az 1992-es könyvben jelenik meg sok olyan elem (avatár, virtuális játékvilág, Google Earth-szerű alkalmazás stb.), amely aztán később a számítógépes alkalmazások formájában materializálódott. A Snow Crash mutatja be a Metaverse nevű helyet, amely tulajdonképpen egy külön online világ – itt az emberek virtuális azonosítójuk, az avatárjuk segítségével bolyonghatnak, kapcsolatba kerülhetnek egymással, és hihetetlen kalandokat élhetnek át. A másik előfutár a Dune II nevű játék volt, ahol a számítógép és az ember egy időben (real-time) irányította saját egységeit. A Blizzard nevű szoftvercég egyébként csak 2004 végén rukkolt elő a World of Warcrafttal, de rövid idő alatt minden más játékprogramnál jobban fogyott az új fejlesztésből. A siker összetevői: a nagy, háromdimenziós játéktér, a véget nem érő játékfolyam és a csoportosan, közösségben megvalósuló szórakozási forma.
Karrier egy sosemvolt világban
Magyar hősök, zsidó túlélők: drámai holokauszt-történetek
Akik elmondják az elmondhatatlant »
„Keveset enni, sokat mozogni, nem nézni tükörbe” – beszélgetés a ma százkét éves Keleti Ágnes olimpikonnal
Az ötszörös olimpiai bajnok elképesztő életútja »
Járt-e Jézus Indiában?
Hamis evangélium a Názáreti gyermekkoráról »