Az 1975-ben alakult East pályafutása még a magyar rocktörténetben is páratlanul változatos. Az első sikeres felállás Zareczky Miklós énekessel, Pálvölgyi Géza billentyűssel, Varga János gitárossal, Király István dobossal, valamint Móczán Péter basszusgitáros-zenekarvezetővel 1983-ig létezett, majd 1987-ben alakult ki a Móczánból, Pálvölgyiből, Dorozsmai Péter dobosból és Takáts Tamás énekesből álló második nagy formáció, amely A szerelem sivataga, a Taking the Wheel, valamint a Radio Babel című albumokat jegyzi. Ebben az időszakban volt (Móczán szavaival) a zenekar „ötödik tagja” Márkus József. Az együttes aktív időszakaiban (azaz 1975 és 1994 között, majd 2011-től napjainkig) 15 zenekari tag fordult meg köreikben, rajtuk kívül még tucatnyi közreműködő. A két legsikeresebb felállás közötti évek sem teltek el azonban érdemi munka nélkül a zenekar életében – vallja Móczán. 1983-ban készült a Rések a falon című nagylemezük, amely a zenekar második legnagyobb példányszámban elkelt lemeze volt.
Móczán Péter a szokatlan mennyiségű tagcsere okát abban látja, hogy az East által játszott progresszív rockzenéhez a legjobb képességű zenészekre volt szükség, olyanokra, akik birtokában vannak magas szintű hangszer- vagy énektudásnak, valamint tisztában vannak a műfaj sajátosságaival. Fájdalmára a műfaj hazai népszerűsége mindig elmaradt a hard rock és a Hungária által képviselt nosztalgikus rock and roll mögött, így az East zenészei soha nem tartoztak a jól kereső magyar zenészek közé. Nem csoda, hogy a többszörös keresettel kecsegtető külföldi vendéglátózás vagy jobb gázsit ígérő hazai zenekarok sikeresen csábították el a fiatal, családalapítást tervezgető csapattagokat. Persze olyan is volt, aki nem tudott megfelelni az East elvárásainak.
A Radio Babel megjelenése után az East hosszú ideig szüneteltette működését, majd közel két évtized után újjáalakult. „Újjászületésük” kezdete az 1986 című nagylemez, amely a zenekar és Márkus József első közös munkája is egyben, és ezen a lemezen dobolt először Dorozsmai Péter. Kettejük közös szerzeménye az 1956, amely a hivatalos rendszerváltás előtt született, de később a demokratikus változások emblematikus dalává lett.