Mágusok csókja

Mágusok csókja

2003. 07. 07.
A kormányzati gépkocsitenderek gyakori nyertesének számító márka új típusát azzal a reklámszlogennel ajánlja, hogy "az ördögi", miközben a háttérben fekete alapon olyan szavak olvashatók, mint "lucifer" és "inferno". Ugyanennek a reklámnak a tévéváltozatában a vevő az ujjából vett vérrel írja alá a szerződést az új autóra. Egy biztosító azzal igyekszik új ügyfeleket toborozni, hogy életbiztosítására "angyaloknak" és "ördögöknek" egyaránt szüksége van. Más termékek – például kozmetikumok – ajánlása csodálatos hatásokat ígér, "belső energiacsatornák" megtisztítását vagy az "auraburok" feltöltését. Korjelenség, hogy a hagyományos kereskedelem egyre többet kölcsönöz a kuruzslók, vajákosok és sarlatánok szókészletéből. A misztikus reklám gyakran ellenőrizhetetlen minőség? terméket takar, legyen szó élelmiszerről, sporteszközről vagy lakberendezési tárgyakról. Cikkünkben a Magyarországon is sokmilliárdos forgalmat elérő ezoterikus ipar egyik úttörőjének számító ágazat, az okkult könyvkiadás elmúlt bő egy évtizedét tekintjük át.
Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!