letünk dokumentálásának igénye jóformán egyidős az emberiséggel. Ám míg a korábbi generációk leginkább maguk és utódaik számára jegyezték föl gondolataikat, az Y generációhoz tartozó kisgyermekes szülőknek már a közösségi média jelenti ezt a platformot. A gyermekeik hétköznapjairól rendszeresen tudósító szülők jelensége már önálló nevet is kapott. A „sharenting” vagy „over sharenting” az angol share (megosztani) és parenting (gyermeknevelés, szülőség) kifejezésekből áll össze, az over jelző pedig ennek túlzásba vitelét jelzi.
Önterápiás és biznisz édesanyák
A sharenting-jelenség mögött számos motivációt fedezhetünk fel. Leggyakoribb a támogatás igénye, hiszen a mai szülők minden korábbinál magányosabban nevelik gyermekeiket. Jólesik hallani, hogy milyen aranyos, okos, vicces, szép gyermek is csemeténk, milyen nagyszerű szülők vagyunk, vagy éppen hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, akinek a gyereke az áruház kellős közepén rendez kínos jelenetet. Az online tér nagyszerű lehetőségeket nyújt az elmagányosodással küzdő édesanyák számára, hiszen átélhetik az összetartozás érzését tőlük távol levő barátokkal, családtagokkal, vagy új ismeretségeket is alakíthatnak hasonló cipőben járó szülőtársakkal. Szintén nagy segítség lehet a kibertér olyan különleges élethelyzetekben, mint a speciális nevelési igényű vagy fogyatékkal élő gyermekek szüleié, akik könnyen kiszorulnak az offline szülői közösségekből, ha környezetükben nincs más hasonló helyzetű család.