Legalábbis erre jutott a The Harris Poll közvélemény-kutató cég, amely a Lego megbízásából 3000 8 és 12 év közötti gyermeket kérdezett meg erről az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Kínában. A kutatás az Apollo-11 Holdra szállásának ötvenedik évfordulója kapcsán készült, így nem véletlen, hogy az elemzők arra voltak leginkább kíváncsiak, hogy Neil Armstrongék történelmi utazása – amely generációk sorát inspirálta, hogy tudósok, mérnökök, matematikusok, csillagászok vagy éppen űrhajósok legyenek – mennyire inspirálja a mai gyerekeket, ha pályaválasztásról van szó. Az eredmények azt mutatják, hogy ma már egyre kevésbé – legalábbis az amerikai és a brit gyerekek leginkább a YouTube videómegosztó csatorna iránt érdeklődnek, mintsem az űrrepülés vagy a természettudományok iránt.
A felmérés során minden harmadik megkérdezett úgy válaszolt, hogy youtuber vagy vlogger szeretne lenni. A szakmák népszerűségi sorrendjében a tanár, a sportoló, a zenész következett – az űrhajós mindössze az ötödik, 11 százalékkal. A kutatásba bevont kínai gyerekek között ehhez képest éppen az űrhajós a legnépszerűbb foglalkozás: 56 százalékuk sorolta fel ezt a három válaszlehetőség között. A youtuberség azért a Távol-Keleten is egyre inkább divatba jön: 18 százalékos a népszerűsége ennek a „foglalkozásnak”. A különbséget magyarázhatja, hogy Kína az űrkutatás terén most tart abban a „hőskorszakban”, ahol az amerikaiak a ‘60-as, ‘70-es években, és a témára nemcsak a médiában, hanem az oktatásban is nagyobb figyelem irányul. A kutatás során egyébként egyebek mellett azt az izgalmas kérdést is feltették a gyerekeknek, hogy a jövőben élni fognak-e emberek az űrben, illetve más bolygókon. A megkérdezettek háromnegyede igennel válaszolt a kérdésre, mint ahogy arra is, hogy ők maguk elutaznának-e oda. Ebben egyébként a kínaiak szintén optimistábbak, csaknem mindannyian igennel válaszoltak a két kérdésre, miközben az amerikai és a brit gyerekeknél kétharmad volt az igenek aránya.