A NASA a cél elérésének érdekében kész technikai arzenált vonultatott fel, a jármű szinte minden alkatrésze egy ötletes mérnöki megoldás, onnantól kezdve, hogy hogyan juttatták el a Földről a körülbelül 560 millió kilométer távolságban található Gale-kráterbe. A Curiosity mintegy kilenc hónapja, tavaly novemberben indult útjára egy hordozórakéta belsejében. A Mars légkörébe érve kinyíltak a hővédő pajzshoz csatlakozó fékezőernyők, majd miután ez a burkolat is lecsatlakozott a járműről, a Mars-járót egy lebegő égi daru eresztette le a talajra, lehetővé téve az úgynevezett „puha landolást". Ez utóbbi módszert most használták fel először, így nem meglepő a NASA dolgozóinak kitörő lelkesedése, miután értesültek a leszállás sikeréről.
A Curiositynek nemcsak a Marsra juttatása, hanem az ottani navigálása sem egyszerű feladat. A nagy távolság miatt a Mars-járóhoz a számára kiadott parancsok csak 14 perc alatt jutnak el, és persze az általa küldött információkat is csak ugyanennyi idő múlva kapja meg az irányító személyzet. Emiatt a navigálás nem joystickkel vagy kormánykerékkel történik, hanem programkódokkal. „Olyan, mintha mielőtt elmennél autóddal a zöldségeshez, előtte való nap megterveznéd az egész utat, figyelembe véve minden negatív eshetőséget, például hogy egy fa rádőlt az útra, és elzárja azt, vagy egy gyerek kiugrik épp előtted - példázta a nehézségeket Scott Maxwell, az egyik irányító a Los Angeles Times-nak -, és csak a következő nap tudhatod meg, hogy végül a zöldségeshez irányítottad-e az autót, vagy sem."
A Mars-járó tevékenysége még legalább egy-két évig el fog tartani, mindeközben a Földön dolgozó szakembereknek is a robot „életritmusához" kell alkalmazkodniuk. Az irányítóknak szinte teljesen el kell szakadni a földi időszámítástól - munkaidejük ugyanis a 24 óra 39 perc hosszú marsi napokhoz igazodik, ezáltal például két hetet követően már az éjszaka közepén kell kezdeniük a napi feladataikat, ami meglehetősen hamar kimeríti az embert. Tovább fokozza a stresszt, hogy a már említett 14 perces csúszás miatt közvetlen irányítás nem lehetséges, ha a járgány rossz irányba tart, az egyrészt már negyed órája megtörtént, másrészt az iránymódosítási parancs további negyedóra múlva jut el hozzá.