Mára minden szakértő egyetért abban, hogy a táblagép ugyanúgy az informatika meghatározó készüléke lesz, mint a személyi számítógépek a nyolcvanas években. Egy tablet sikerének kulcsa a felhasználói élmény maximalizálása! Steve Jobs leírása szerint a táblagép a laptop és az okostelefonok között helyezkedik el. Legfontosabb tulajdonsága, hogy a felhasználó számára sokkal könnyebbé, élvezetesebbé teszi azokat a dolgokat, amikre a legtöbbet használjuk az előbbi két eszközt. Olyanokra kell itt gondolni, mint az internetböngészés, a levelezés, a közösségi hálózatok, játék és a digitális média minden formája (videó, fotó, zene, magazin, e-könyv stb.). Egyszóval a tartalomfogyasztás. Méretes érintőképernyőjük segítségével sokkal hatékonyabban és kényelmesebben nyújtják azokat a funkciókat, amikre a felhasználók 80 százalékban használják a számítógépeiket. Ez a felismerés hajtja a táblagéppiacot, amely csak idén 50 százalékos forgalomnövekedést ért el elsősorban a laptoppiac „kannibalizálásával”. Évek óta most először stagnáltak a notebook-eladások.
Az elmúlt két és fél évben az Apple a százmillió fölött eladott iPaddel letarolta a mezőnyt. Ezzel a piac több mint kétharmadát uralja. A konkurensek csak több mint egy évvel később ébredtek, és még egy évbe telt, amíg valós alternatívát tudtak állítani az iPaddel szemben. Mára azonban már három olyan platform állt fel, amely komoly nyomást tud helyezni az Apple-re. Mindegyikben közös, hogy kialakítottak maguknak egy olyan egyedi stratégiát, amivel érvényesülni tudtak a szabadon hagyott piaci résekben.
Az első kihívó a Google és az általa gyártott Android. A zöld robot a mobilrendszerek Windowsa. A keresőóriás a gyártók számára ingyenesen nyújtja a programot, így rengeteg formában és különböző árkategóriákban érhető el a felhasználók számára. Az okostelefonok piacán hatalmas sikert aratott ez a stratégia – több mint 50 százalékos a részesedése –, a táblagépek piacán azonban kevésbé működik. Még a legnagyobb partnerek, mint például a Samsung sem tudtak igazán sikeres Android készüléket gyártani. Legújabban a Google saját készülék gyártásába kezdett, hogy felpörgesse az Androidot. A keresőóriás most azt az új tendenciát igyekszik kihasználni, hogy a felhasználók megelégszenek a kisebb mérettel is, mert így olcsóbb és hordozhatóbb készüléket kapnak. Az eredmény a Nexus7, ami az iPadhez képest feleannyiba kerül, feleakkora súlyú, és feleakkora képernyőméretű. Az új készülék az ünnepi időszak slágerterméke lehet. Ha beválik, a Google hardvergyártóként is az Android mögé állhat.