1998. 07. 25.
A 90-es évek óta folyamatosan csökken a sörpiac. 1992– 93-ra a söripar
legnagyobb krízise állt be Magyarországon fennállása óta. Az akkori 13 százalékos
visszaesés után egy szerény növekedés jelentkezett, de az továbbra is kérdés, hogy
az erős verseny és a mérsékelt fizetőképes réteg mellett sikerül-e megállítani a
sörfogyasztás hanyatlását Magyarországon.
A Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. a magyar piac dinamikusan fejlődő szereplője.
Sikeres első félévet tud maga mögött az osztrák többségi tulajdonú társaság
(73,1 százalék). Az rt. a soproni és a martf?i sörgyárban gyártott söreivel
1998-ban eddig jóval a piaci átlag feletti eladásokat ért el – jelentette be
László Attila vezérigazgató-helyettes a héten tartott sajtótájékoztatón.
A söripar Magyarországon az utóbbi években kemény küzdelmet folytat piacának
megtartásáért. Az évről évre romló eladási statisztikák, az iparági adatok
összességében 3-4 százalékos értékcsökkenést jeleznek, s a sörfogyasztás
visszaesése eléri a 8 százalékot. 1989-ben nem kevesebb mint 12 millió hektoliter
sört értékesítettek Magyarországon, 1998-ban azonban "mindössze" 7 millió
hektoliter csúszott le a magyar polgárok torkán. A magyar sörpiacon – ahogy az a
sajtótájékoztatón elhangzott – kiélezett a verseny, melynek a sörválaszték is
oka, mind a mennyiség, mind a márka tekintetében.
Ennek fényében a Brau Union Hungária Rt. nagy eredménynek tartja, hogy 1998 első
felében növelni tudta forgalmát. Sikerük elsődleges okát László Attila az üzleti
stratégiájukban látja. Az elmúlt években a kereslet – részben az árak emelkedése
miatt – eltolódott az úgynevezett minőségi sörök irányából a világos sörök
felé, s így a fogyasztói igények átstrukturálódását kellett követnie a
részvénytársaságnak.
Ezzel párhuzamosan a minőségi és a világos sörök között ma már jóval kisebbek a
minőségi eltérések. Az egykor csupán olcsóságukkal hódító világos sörök
csoportján belül megszületett egy új kategória, ami ugrásszer? minőségi javulást
jelent. Ezen a kategórián belül az év sikersöre a Soproni Ászok. Ez az egykor
jobbára csak Nyugat-Magyarországon ismert sör ma az egész országban népszerű. Az
igazgatóhelyettes elmondta, hogy több mint egymilliárd forintos beruházással
megváltoztatták e sörmárka minőségét és arculatát. Nem elhanyagolható része van
persze a sikerben annak a reklámkampánynak, amelyet nagy tetszési indexe miatt az Év
Kampánya címre jelöltek.
Tovább olvasná?
Ez egy cikk a hetilapból, amit online előfizetést követően belépéssel elér.
Vagy vásárolja meg a lapot az újságárusoknál.