A Széchenyi kártya program célja a mikro-, kis- és középvállalkozások átmeneti készpénzzavarainak enyhítése. Az új hitel felhasználható külföldi és belföldi vásárlásokra, készpénzfelvételre és banki díjak kifizetésére. A programban részvevő hitelintézetek – a Magyar Külkereskedelmi Bank, az OTP és a Postabank – által kibocsátott Széchenyi kártya egyszer?bb és gyorsabb hitelfelvételi eljárást tesz lehetővé. Továbbá a Hitelgarancia Rt. legalább 70 százalékos készfizető kezességet vállal a hitelekért, ami jelentősen csökkenti a banki biztosíték igényt. A program kezdeményezői – a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és a Vállalkozók és Munkavállalók Országos Szövetsége (VOSZ) – áprilisban megalapították a program lebonyolításáért felelős KA-VOSZ Rt.-t, amely munkájához 340 millió állami támogatás felvételére jogosult. A kormány szubvenciója elsősorban kamattámogatást (2002-ben 5, majd 3 százalékpont) és 50 százalékos garanciadíj-térítést jelent a kártyatulajdonosoknak.
A program résztvevője lehet minden érvényes kamarai tagsággal rendelkező, tagdíj hátraléktól mentes egyéni vállalkozás vagy gazdasági társaság (kivéve rt), ami rendelkezik egy lezárt, teljes naptári évre vonatkozó éves vagy egyszerűsített beszámolóval, illetve adóbevallással. Továbbá legfeljebb 249 főt foglalkoztat fő munkaidőben, és nincs 30 napon túli köztartozása, sem lejárt hitel- vagy bankgarancia szerződésből eredő tartozása. Az adott hitelkeret egy évig áll rendelkezésre, amit ez idő alatt felülvizsgálat nélkül folyósítanak. A túlhívás összege első évben 500 ezer vagy 1 millió forint lehet, a későbbiekben pedig tovább emelkedhet. Az igénylő azonban 90 naponta köteles a szerződésben előírt részlettörlesztést és kamatokat rendezni, hogy hitelkerete ismét teljes mértékben felhasználhatóvá váljék.
A kártyaigényléseket bármelyik területi kereskedelmi és iparkamaránál vagy a VOSZ-nál lehet benyújtani. Egy pénzügyi ellenőrzést követően továbbítják azt az ügyfél által választott bank részére. A továbbiakban az adott bank bírálja el a beadványt. Kedvező esetben az igénylő a helyi banki szervezetnél köt szerződést és veszi át a kártyáját. Ez után egy év elteltével újraértékelik a vállalkozás munkáját és döntenek a hitelkeret módosításáról vagy meghosszabbításáról.
(Az érdeklődők bővebb információkat kaphatnak az igénylés feltételeiről a weboldalon)