Hipermarket. Nyitott kapuk Fotó: Somorjai L.
Ezt az is alátámasztja, hogy amíg a hipermarketek két évvel ezelőtt még 48, tavaly 51 százalékos piaci részesedéssel rendelkeztek, addig 2005-re várhatóan 56 százalékot érnek el. A hazai piaci erőviszonyok annyira stabilnak látszanak – szögezi le a felmérés –, hogy a multinacionális kereskedelem legerősebb vállalatai közé tartozó francia Carrefour/Promodés hipermarket és a német Lidl diszkontlánc lemondott a magyarországi belépéséről.
A magyar tulajdonban levő kereskedelmi láncok jól reagáltak a multik kihívásaira: a Coop, a CBA évről évre egyre jobban stabilizálja a pozícióját, és sikeres a kíméletlen árversenyben.
A GfK. adatai szerint a közepes méret? boltok szenvedik meg leginkább az egyre erősödő versenyt. Az elmúlt három évben folyamatosan veszítenek a részesedésükből, ugyanakkor a kimondottan kicsi, negyven vagy ennél kisebb alapterület? üzletek stabilan tartják a pozíciójukat, sőt a piackutató cég prognózisa szerint jövőre akár 50 százalékkal javíthatnak is a piaci részesedésükön.
A következő évekre vonatkozóan a GfK. úgy látja, hogy az EU-tagság miatt a jelenleginél több nyugati áru kerül majd a polcokra, de mivel egyre jobban bővül a kínálat, minden bizonnyal csökken az élelmiszerek, a háztartási és vegyi termékek ára.
Egy századot látott megtörténni
Beszélgetés a 100 éves Bakó Ferenccel »
Ősi ünnep új ruhában: a Valentin-nap másfél évezredes története
A népszerű ünnep a pogány Római Birodalom Lupercaliájára vezethető vissza »
Magyar hősök, zsidó túlélők: drámai holokauszt-történetek
Akik elmondják az elmondhatatlant »