Az Eb alatt az angol szurkolók hárommillió liter sört fogyasztottak el Fotó: Reuters
A görög csapat győzelméért 16,65 millió euró, azaz 4,2 milliárd forint pénzjutalmat kapott az UEFA-tól.
A második helyen végzett portugál gárda sem járt rosszul anyagilag, összesen 14 millió euróhoz jutottak az Eb-szereplésért. A harmadik helyen végzett holland és cseh csapatnak 10-10 millió euróval kellett beérnie.
A sikeres szervezés komoly hasznot hajtott a vendéglátó Portugália idegenforgalmának. Mivel összességében az angol szurkolók költöttek a legtöbbet, válogatottjuk kiesése nem okozott felhőtlen örömöt a portugál vendéglátósoknak. Habár ez adott esetben saját csapatuk továbbjutását jelentette. Ettől eltekintve azonban a nagy csapatok korai búcsúja nem jelentett nagy érvágást a portugál vendéglátóiparnak.
Az angolok által lefoglalt szállások száma naponta hatvanezer volt. Ezt egyetlen másik szurkolótábor sem érte utol. Az angol–portugál meccs után a helyi kocsmárosok egyik szeme sírt, a másik nevetett. Sörből ugyanis az angol drukkerek rengeteget fogyasztottak. A bajnokság ideje alatt összesen több mint hárommillió liter nedűt ittak meg. Főleg az Eb hivatalos itala, a Carlsberg fogyott, ami a vártnál is több bevételt hozott a szponzorcégnek. Az angolokat sörből másfélszeres áron szolgálták ki az élelmes portugálok, nehogy hamar lerészegedve egyetlen éjszaka szétverjék az évszázadok óta épülő helyes kis portugál városokat.
A spanyolok távozását is sajnálták a házigazdák, pedig őket is Figoék búcsúztatták. A görögök továbbjutása és végső győzelme sok üzleti számítást áthúzott. A bukmékerek dörzsölgették kezeiket, hiszen fogadóirodáikban legtöbben a franciák, angolok vagy a spanyolok győzelmére fogadtak. Örömmel fizették ki azt a 300 ezer font feletti nyereményt, amit egy, a görögök végső győzelmét tippelő hazafi vihetett el.
A görögök révén a döntőben is ott volt az egész Eb-re nagy reklámkampányt építő Adidas. A portugál csapat a konkurens Nike mezeiben küzdött, de ahogy a portugálok a görögökkel szemben, úgy a Nike is alulmaradt az Adidassal szemben a bajnokság marketingcsatájában. A felmérések szerint az Adidas pozíciója megerősödött az európai piacon.
Az Eb hivatalos labdája, a Roteiro designja jobbra sikerült, mint eddig bármelyik labdáé: az eladási adatok rekordot döntöttek. Az Adidas két kiemelt játékosa, a brit David Beckham és a portugál Rui Costa közül az utóbbi, csapatával együtt, a döntőig jutott. A két játékosnak kifizetett egymillió font tehát nem vált ablakon kidobott pénzzé.