hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Szervezzünk gondtalan nyaralást
Fapadossal be is fürödhetünk

2004. 07. 12.
Sok bosszúságot okozott már az utazóközönségnek a "fapados" járatokkal való landolás. A reklámokban villogó négyjegy? számok nagyon vonzóak, a tájékozatlanság azonban sokba kerülhet. A belföldi vonatjegyek áraival vetekedő csodálatos légi utazás az úti cél eléréséig végül a pénztárcánkat kiürítő rémálommá válhat. Egyszer?bb, olcsóbb és időkímélő, ha utazási irodával terveztetjük meg utunkat, ahol szakértelemmel és személyre szabottan keresik meg a számunkra legkedvezőbb ajánlatot.



Utasszállító landol St. Maarten szigetén. Kár lenne befürödni a fapadosokkal

A fapados filozófia lényege: ha hamar lefoglalod, nyersz! Az indulás dátumához közeledve azonban növekszik az ár, a távolság viszont nem változik, míg a végén alig fizetünk kevesebbet, mint a hagyományos légitársaságok komfortos járatain, ahol a jegy áráért ételt, italt és újságot is kapunk az úton – valamint sok esetben a centrumhoz közelebbi, kedvezőbb helyen fekvő repülőtéren landolunk. A reklámkampányokban meghirdetett 4 ezer 990 forintos legalacsonyabb ár csak egyirányú utat tartalmaz, így a retúr útnál ez azonnal duplázódik, tovább növeli a végösszeget az egyre dráguló repülőtéri illeték. Az alábbi példákkal szemléltetve:

Londonba a Malévval két héten belüli indulás esetén 43 ezer forint + 13 ezer 800 forint illetéket kell fizetnünk, de ha az indulás előtt legalább negyvenkét nappal foglaljuk le a jegyet, több mint 30 százalékot spórolhatunk. Így csak 29 ezer 900 forint + 13 ezer 600 forint reptéri illeték a repülés ára. Ugyanez a desztináció a British Airways járatain a foglalás időpontjától függetlenül 29 ezer forintba kerül, az illetékek megegyeznek a Malév áraival. A SkyEurope két héten belüli indulásnál 35 ezer 980 forint + 11 ezer 600 forintot kér, aki két hónappal hamarabb tudja az utazás dátumát, annak 23 ezer 980 forint + az illeték, körülbelül 11 ezer 600 forint a kalkulált összeg. A különbség mintegy hétezer forint.

Nem minden esetben egyszer? a repülőtérről a városba való bejutás. Sok esetben a fapados légitársaságok árai azért olyan alacsonyak, mert kisebb és távolabbi repülőtereken szállnak le, így a centrumba jutás hosszabb és költségesebb lehet. Ezért rezerválás előtt pontosan kérdezzük meg, milyen lehetőségek vannak, vagy készüljünk fel még 10-15 ezer forintnyi taxiköltségre. 

Mindezeket figyelembe véve fontoljuk meg: az utazási irodák komplex szolgáltatásokat nyújtanak, így mindent egy helyen bonyolíthatunk le, elkerülve a virtuális irodák által nem közölt fontos információk hiányából adódó kellemetlenségeket. Nem beszélve arról, hogy valamivel kockázatosabb az interneten történő bankkártyás rendelés, foglalás. A nem kívánt "kockázatok és mellékhatások" kiküszöbölése érdekében itthon igénybe vehetjük többek között az IBUSZ szolgáltatásait, amely időben reagált a fapados járatok széles kínálatában való eligazodás kihívására. Az IBUSZ vezérigazgatója, Gál Pál Zoltán is megerősítette lapunknak, hogy náluk a részletes felvilágosítás alapkövetelmény, és a hozzájuk fordulók sok időt megtakarítanak, mivel a szállásfoglalástól a valutaváltáson át az autóbérlésig mindenben segítenek megtalálni az utazni vágyók számára a legkényelmesebb megoldást. A kellemes nyaralást beárnyékoló nem várt járulékos költségek és feszültségek helyett ezért bízzuk a szervezést megbízható utazási irodára.

Az alábbiakban közöljük azon városok listáját, amelyekbe viszonylag olcsón és könnyen eljuthatunk a repülőterekről.

Város Reptér neve

vonatjegy

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!