Használtautó-importőrök tiltakoznak Fotó: Somorjai L.
A kormánypártok a regisztrációs adó újabb módosításait is megszavazták hétfőn, a költségvetés vitájában. Nehéz feladat előtt állt a kormány: egyrészt megoldást kellett találnia az 5 százalékos áfacsökkentésből adódó 19 milliárd forintos bevételkiesésre, másrészt meg kellett volna felelnie az uniós gyakorlatnak, mely szerint minél idősebb az autó, annál kevesebb adó terhelheti.
A szaktárca a korábbi javaslatot puhánynak ítélte a használt autókkal kapcsolatban, s a behozatal 70 százalékát kitevő Euro 3-as autók adótételeit további 15 százalékkal, az idősebb, Euro 2-es gépkocsikét pedig további 25 százalékkal megemelte.
Felháborodásukban a "használt autósok" vezetői nyilvánosan petíciót adtak át az MSZP frakciójának a zárószavazás napján, de már nem történt változás.
A jelenleg még sok esetben újként forgalmazott, jövőre 0,5-5 éves Euro 3-as autók adóterhe emelkedik meg a legjobban, hiszen a kedvezményeket is levonva mintegy 20-50 százalékkal többet kell fizetni az államkasszába. Holott ezen autóknak a behozatala tudná megfelelően kiegészíteni a hazai új autók eladását, hiszen jelentősen fiatalítanák, korszerűsítenék a ma átlagosan 11 éves hazai járm?parkot.
A 6-10 éves, Euro 2-es járművek a hazai utakon futó mintegy 750 ezer 15-20 évnél idősebb "euro-mínuszos" keleti-nyugati autók anyagilag még gazdaságos alternatívái lehettek volna, szintén évekig fiatalítva minden beérkező darabjukkal a honi autóállományt.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »