Vébé-körútra indultunk, többek között a fővárosi WestEndben és Árkádban
igyekeztünk gyors benyomást szerezni arról, hogy a szurkolók mennyire fosztják
ki a boltokat olyan nélkülözhetetlen segédeszközökből, mint a sör vagy a tévé. A
Match egyik pénztárosa szerint a sörfogyasztás megugrott, a Dreher és a
Heinekken márka dívik leginkább a focirajongók körében. Az Interspar eladója
szerint hétvégeken az emberek mindig óriási mennyiségekben feltankolnak
innivalóval, így elég nehéz megbecsülni a vébé hatását. Egy zuglói nonstop ABC
tulajdonosa viszont napra pontosan érzékelte a vébé beköszöntét: főleg az
olcsóbb márkájú sörök fogynak, nem győzi rendelni a sokszoros tételeket. „Volt,
aki beállt ide szombat reggel, és telerakta a csomagtartóját sörösrekeszekkel” –
meséli. A meleg és a vébé egyértelműen serkentőleg hat a sörfogyasztásra az
egyik Coop- üzlet vezetője szerint is. Június 9-e óta napi 4-5 üveggel viszik a
literes kiszerelésű söröket, még olyanok is, akik egyébként nem szoktak vinni.
„Hihetetlen, hogy mennyi pénzt hajlandók az emberek a focivébére költeni! Normál
időszakban napi 1-2 plazmatévé kel el, de 2-3 hete dömping van: akár 15 készülék
is elmegy egy nap, nyilván az akciónak is köszönhetően” – véli a Media Markt
Árkád-beli munkatársa, aki úgy veszi észre, az emberek sokszor az olcsóbb,
300-400 ezres kategóriát részesítik előnyben. Az árhatár a plazmatévék esetében
egymillió forint fölött van. „Az egyik visszatérő vevő már az ötödik
televízióját vásárolta idén, így otthona minden helyiségében tudja követni a
közvetítést” – meséli egy másik Media Markt eladója. Ugyanitt egy negyvenes
házaspár a katalógust böngészve vitatkozik: a nő nyaralna, a férfi inkább
kihasználná az akciót tévévásárlásra. Az egyik mérnök munkatárs szerint a
plazmatévék minden előnyük mellett háromszor annyi áramot fogyasztanak, mint a
hagyományos készülékek, ráadásul kimerevített képernyőnél igen könnyen
felmelegszik a készülék, és hamar tönkremehet.