Az emberiség 60 százalékának van mobiltelefonja, és 4 milliárd mobil-előfizetést tartanak nyilván a Földön, így ennek az iparágnak még bőven van jövője. Ezen elképesztő adatok fényében már nem is olyan meglepő, hogy egy olyan fejlettebbnek mondható országban, mint hazánk,120 mobil-előfizetés jut száz emberre (!). 1991-ben, amikor a felső tízezernek is csak a fele rendelkezett előfizetéssel, mindenképpen szenzációs újdonságot jelentett a vezeték nélküli telefon. Méretei merőben eltértek a mai néhány tíz grammos utódokéitól, inkább hasonlítottak egy méretes aktatáskára, mintsem maroktelefonra. A kilencvenes évek előrehaladtával megjelentek a zsebben is hordozható példányok. Akkoriban, ha valakiről kiderült, hogy van mobiltelefonja, nagy valószínűséggel más szemmel néztek rá az emberek. 1998-ra átlépte az egymilliót a magyarországi előfizetések száma. Ekkor még csak a Westel 900 és a Pannon GSM szolgáltatásai közül lehetett választani, majd 1999-ben nyerte el a jogot a Vodafone Magyarország a 900 és az 1800 MHz-es hálózat kiépítésére.
Az elmúlt évtizedben a mobilkommunikáció szinte teljesen kiszorította a vezetékest és az utóbbi években ugyanez figyelhető meg a mobilinternet elterjedésével is. A kommunikációs cégek felhőtlen örömét azonban tavaly év végén már némileg beárnyékolta az az adat, hogy – a teljes fogyasztást figyelembe véve – hat év után először csökkentek a telekommunikációs költések. A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a 2000 és 2006 közötti, 5 százalékról 7,1 százalékra történő folyamatos emelkedés után 2007-ben a növekedés megtorpant, és 6,8 százalékra esett vissza. Nyilván az autógyártók örülnének egy ilyen mértékű visszaesésnek, azonban a hazai telekommunikációs cégeknek azzal is szembe kell nézniük, hogy két éven belül kibővülhet a piac, és egy negyedik szolgáltató is veszélyeztetheti az eddigi három (Vodafone, Pannon, Magyar Telekom) részesedését. A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) idén januárban jelenti be annak a pályázatnak az eredményét, amelyen négy cég vesz részt: a lakosság körében már ismertebb Invitel és DigiTV, illetve két projektcég, a Mobilnet és a Dreamcom.
Beck György szerint Magyarország hatványozottan ki van téve a nehéz gazdasági körülményeknek, de mégsem a mobilkommunikáció lesz a válság legnagyobb kárvallottja. A Vodafone Magyarország vezérigazgatója úgy látja, elsősorban a vállalkozások fogják visszavenni a kiadásaikat ezen a területen, nem utolsósorban az elbocsátások miatt. A vezérigazgató 2009-ben a mobilinternettel akarja megerősíteni pozíciójukat, így fejlesztéseiket is főleg ide koncentrálják. Ugyanezt teszi a Pannon is. Ove Fredheim vezérigazgató szerint ez az év a további fejlődésről fog szólni, azon belül is a mobilszélessávról, így ők is itt fognak elsősorban fejleszteni. Az előrejelzések szerint ugyanis éppen itt várható nagyléptékű változás a fogyasztói szokások terén. Márton György, az NHH szóvivője a Hetek kérdésére válaszolva elmondta, hogy a kialakult válság kapcsán várható, hogy az eszközök megválasztásában előtérbe kerül majd az internetes kommunikáció.