„A közgazdasági képzéssel sajnálatos módon rengeteg más szakmát összemostak, amelyeknek valójában nagyon kevés közük van hozzá” – kezdte előadását Csaba László akadémikus, egyetemi tanár. Csáki Csaba Széchenyi-díjas akadémikus arra hívta fel a figyelmet, hogy túl sok közgazdasági egyetemnek elnevezett intézmény nyújt ma olyan képzést, amelynek az eredménye egy használhatatlan képesítés és diploma.
Ma több mint harminc felsőoktatási intézmény nyújt gazdasági képzést, ám valódi tudományos alappal rendelkező oktatás maximum 3-4 helyen van ma az országban. Ezért nagyon fontos lenne a tudományosság erősítése, hogy „lássuk a közgazdaságtudomány valódi diszciplináit”. Meg kell erősíteni a doktori képzés súlyát és nívóját, és korlátozni kell a doktori képzést nyújtó egyetemek számát – közölte javaslatát az akadémikus.
„A képzési rendszer újragondolásakor fontos figyelembe venni az emberi agy felfogóképességének alakulását” – vette át a szót Magas István egyetemi tanár. Az elme ugyanis végzős gimnazista és egyetemista korban képes a legtöbb információt befogadni. Éppen ezért első körben a középiskolai oktatást kellene erősíteni a közgazdasági alapfogalmak és összefüggések megtanításával. Ezzel nemcsak a közgazdászképzést erősítenénk, de az egész társadalmat nagyobb pénzügyi tudatosságra nevelnénk.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »