Theresa May brit miniszterelnök néhány napja lefektetett pár „alapgondolatot”. Először is, kormánya jövő tavasszal kezdeményezi a brit EU-tagságot rögzítő, 1972-es törvény hatályon kívül helyezését. Elmondta továbbá, hogy London március végéig aktiválja a Lisszaboni Szerződés 50. cikkelyét, amely a kilépési folyamatot szabályozza. Innentől számítva indulna a kétéves tárgyalási folyamat a brit EU-tagság megszűnésének feltételrendszeréről. Mint mondta, semmiképpen sem hirtelen vagy egyoldalú kilépést terveznek, és az Egyesült Királyság országai (Anglia, Skócia, Wales és Észak-Írország) együttesen hagyják majd el az Európai Uniót.
A folyamat elindulásáig marad a jogi és gazdasági bizonytalanság. Számos cég kivár a fontos döntésekkel. Igaz ez a Nissan Motorra is, amely a gépjárműállományának egyharmadát az Egyesült Királyságban gyártja, nyolcvan százalékban exportra. „Ma a legnagyobb kihívás számunkra a bizonytalanság” – mondta Carlos Ghosn vezérigazgató a Bloombergnek.
A Lufthansa légitársaság egyelőre azt vizsgálja, miként módosítsák a járatok sűrűségét és a gépek típusait, hogy a Brexit után megváltozott kereslethez igazodjanak. Egyes vállalatok munkacsoportokat alakítottak, mások üzleti tanácsadókhoz fordultak a helyzet elemzése és a lehetséges megoldások kidolgozása végett.