Az autópályaszakasz 266 milliárd forintért épül, és eddig az elmúlt
hónapokban három halálos munkahelyi baleset történt, illetve egy életveszélyes
sérülés. Könnyű így átlagot vonni: egy szabálysértés ára 12500 forint, és egy
halálos baleset úgy 330000 forintnyi büntetésre következik. Arról nem beszélve,
hogy a százmilliárdos nagyságrendű beruházást bizonyára a tönk szélére sodorta
az egymillió forintos bírság, és az ilyen „komoly súlyú” – mondjuk ki: „elrettentő”
mértékű – büntetés miatt nyilván ma már mindenki odafigyel a biztonságos
munkavégzésre.
Mindezek után ki marad ismét kiszolgáltatott helyzetben, és ki nevet a végén? A
munkavállalók továbbra is életüket veszélyeztetve dolgoznak vajmi kevés bérért,
még a szájukat is befogják, hisz kell a munka. No meg látják, hogy mit sem ér
az egész OMMF bohóckodás. Kijönnek, parádéznak, aztán megint a kisemberen
csattan minden, a nagyok meg fizethetik az egymilliós bírságot a három kolléga
életéért. Zsebből, hisz aprópénz. A munkaadók pedig továbbra is a profit
érdekében a szabályokat áthágva építtetik az utat a munkavállalókkal, hisz
úgyis kell nekik a munka.
Fiedler Péter
LIGA Szakszervezetek
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »