A lapkiadó márciusban a parkolási büntetőcédulákhoz hasonló szóróanyagot
helyezett a 20 ezer autó szélvédőjére. Ez az akció százezer forintjába kerülhet a
kiadónak, ugyanis ennyire bírságolta egy hivatal. A lap azonban két alkalommal is
fellebbezett a döntés ellen; az ügy jelenleg is folyamatban van.
Az augusztusi megjelenés óta ismét nincs nyugta a lap kiadójának. A fővárosi önkormányzati
hivatal szerint jogtalanul hivatkozott arra, hogy az önkormányzat támogatását élvezi,
és a főváros címerét is illegálisan tette a borítóoldalra. Az RTL Klub vasárnapi
hírműsorából mindezek mellett az is kiderült, hogy a kiadványban szereplő
abortuszellenes hirdetések pszichológusok szerint "félelmet és bűntudatot
kelthetnek a nőkben, ezért azok a reklámtörvénybe ütköznek".
Alessio Calderale , a Napra-Forgó magazint kiadó A & L Hungary Kiadó és Reklám
Kft. igazgatója a Heteknek elmondta: a szórólapokon a várakozni tilos embléma szándékosan
torzítva jelent meg, és mindegyiken ugyanaz a fiktív rendszám szerepelt, hogy egyáltalán
ne legyen félreérthető. A Fővárosi Önkormányzat a kiadvány szerkesztésének egész
ideje alatt segítséget nyújtott a lapkiadónak, például rendelkezésére bocsátotta
a közhasznú információkat. Meglepte az az állítás, hogy nincs engedélye a név- és
címerhasználatra, mivel írásban kapta meg ezirányú kérelmére a pozitív választ.
A magzatvédelmet propagáló hirdetésekkel kapcsolatban megtudtuk Calderalétól, hogy a
preventív reklámokért a kiadó vállalja a felelősséget. A kiadványban egyébként több
drogellenes, alkoholellenes, sőt AIDS- és dohányzásellenes reklám is található. A
megrendelő célja ezekkel nem a félelemkeltés, hanem inkább a gondolatébresztés, a
felelősségérzés feltámasztása volt. Calderale szerint az RTL Klub kereste ugyan, de
nem próbálta őt megtalálni, hiszen hétvégén nem tartózkodott az irodájában. A
Reklámszövetség azóta megnyugtatta Calderale urat, hogy a kiadvány preventív reklámainak
egyike sem sérti a reklámtörvényt.
Az olasz származású üzletember különösnek találja, hogy a más reklámújságokban
található pornográf, illetve prostitúciót nyíltan hirdető reklámokkal kapcsolatban
nincs ekkora felháborodás a médiában. Sajnálja, hogy az a kezdeményezése, hogy az
olasz mintára készült Napra-Forgóból száműzte az erkölcstelen hirdetéseket,
illetve igyekezett tisztes, polgári értékrendet képviselni, ilyen megütközést váltott
ki egyesekben.