Az idei évben szinte minden hónapra jutott olyan hír, mely tömeges megtérésekről, alámerítkezésekről, megváltozott életekről számolt be Amerikában. Ezek azonban a hatalmas hírzajban rendre háttérbe szorulnak a Hamász-párti, egyetemeket szétverő, zsidó diákokat megfélemlítő, népirtó szlogeneket skandáló egyetemi huligánokról szóló beszámolók tengerében. Miért fontos mégis foglalkoznunk ezekkel?
Egy olyan világban élünk, ahol a média nagy része az apokalipszis lovasainak krónikása: a háborúk, összeomlás, válságok, nyomor hírnöke, egyre növelve az emberekben, de különösen a fiatalokban az egzisztenciális szorongást, pánikot, és a nihil érzését, hogy saját maguk identitásában se legyenek biztosak, homályosodjon el a jó és a rossz fogalma, és lehetőleg az őket körülvevő valóságban is olyan, megoldhatatlan káoszt lássanak, mely az egyre növekvő sötétség és reménytelenség börtönébe zárja őket.
A Biblia nem tagadja a végidőkkel kapcsolatosan, hogy jelen lesznek a háborúk, válságok, és a gonoszság is növekedni fog, ugyanakkor emlékeztet: ahol megsokasodik a bűn és a gonoszság, ott a kegyelem is megnő. Akármilyen elveszettnek is tűnik az emberiség, napjainkban is működik a feltámadás ereje, a Szent Szellem, aki a hazugság, megtévesztés, félrevezetés atmoszférájában az igazság erejével vezet vissza az élet értelméhez, a Teremtőhöz, és a Megmentőhöz, Jézus Krisztushoz. Az evangélium ereje ma is megtöri a bűn, a félelem, az átkok és a kilátástalanság erejét, új, örök életet hoz, amely bővelkedik helyreállításban, vigasztalásban, gyógyulásban és szabadulásban minden elnyomó sötét erő alól. Ahogy kétezer éve, ma is igaz, hogy „megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz benneteket”.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »