MEGALKUVÁS NÉLKÜL! A világ rohamléptékben változik, a hírek cunamija könnyen betemethet. Egy valami azonban nem változik: az ügy, amelyet a Hetek az olvasóival közösen képvisel. A hit, a család és a nemzet szeretete. Az előfizetésével most ön is támogathatja ezt a fontos munkát: részletek a hetek.hu/elofizetes oldalon.
Noé bárkájának története jól ismert. Azonban nem sokan látták a hajót „élőben”. A holland Johan Huibers ezen szeretett volna változtatni, amikor 2007-ben egy kisebb másolat építésébe kezdett. Még abban az évben elhatározta, hogy a bárka másolatát a tényleges bibliai méretek és leírás szerint szeretné elkészíteni. 2012 óta évekig izgalmas kiállítás keretében mutatták be a látogatóknak az özönvíz bibliai történetét, bezárása után azonban a projekt túl drágává vált Huibers számára. Mostanra a helyzet annyira tarthatatlanná vált, hogy úgy döntött, eladja a bárkát.
A bárka új társtulajdonos osztozik küldetésében, hogy az embereknek meséljen az özönvíz történetéről.
Most a bárka Izraelbe indul. Ezzel egy álom válik valóra
- mondta a holland Reformatorisch Dagblad napilapnak Daniël Vandy holland befektető, aki Huiberstől részesedést szerzett a bárkában. Vandy szeretné a bárkát Izraelben a nyilvánosság számára megnyitni.
Ez volt az Isten által adott menekülési útvonal, hogy megmentse az embereket és a teremtést”.
Emellett úgy véli, hogy a bárka összekötő kapocsként szolgálhat a zsidók, a keresztények és a muszlimok között, mivel mindannyian ismerik az özönvíz történetét.
Egy izraeli befektető már korábban hajlandóságot mutatott arra, hogy 3,5 millió eurót adományozzon arra az álmára, hogy a bárkát Izraelbe hozza. A pénzt nem tudta azonnal kiadni, de egy holland befektető megígérte, hogy 1 millió eurót előre biztosít a költségek fedezésére, amíg az izraeli befektető nem tud fizetni.
Így úgy tűnik, megnyílt az út Izrael felé a bárka előtt. De előbb a hajót még alaposan fel kell újítani
- írja a Nederlands Dagblad. Az orr és a tat például elöregedett, és néhány alkatrész cserére szorul. A befektető Vandy továbbá önellátóvá szeretné tenni a hajót, ami az energiafelhasználást illeti.
Emellett az izraeli befektető ragaszkodik, hogy az egész hajó légkondicionált legyen, hogy múzeumként tudjon majd működni Izrael meleg éghajlatán is.
Huibers maga is részt vesz a restaurálásban, és már több tucat önkéntes jelentkezett, hogy segítsen a felújításban. A tervek szerint a bárka 2025 áprilisára készül el.
Hollandia húsvét környéként inthet búcsút a hajónak, amely megépítése óta az országban horgonyzik.
A bárka három hétig a rotterdami kikötőben marad, majd körútra indul, mielőtt kikötne végső állomáshelyén, Izraelben.
A bárka összesen húsz úti célt fog érinteni. A látogatók többek között Doverben, Antwerpenben, Dunkerque-ben, Le Havre-ban, Bordeaux-ban, Biarritzban, Lisszabonban és a Földközi-tenger számos más városában tekinthetik majd meg. Máltai és ciprusi kikötés után a bárka az izraeli Haifa és Tel Aviv városok felé veszi az irányt.
Ha minden a tervek szerint halad, 2026 januárjában érkezik meg Izraelbe.
(CNE/Hetek)