hetilap

Hetek hetilap vásárlás
A Chrysler csúcsa

1999. 11. 20.
USA, Michigan, 1955: a Chrysler Autógyár történelmet írt, amikor C300-as gyártmányával átlépte a 300 lóerős álomhatárt. Rögtön rá is ragadt a Muscle-car (izomautó) elnevezés. A múlt sikereinek koronájaként 1999-ben készült el 300M típusjellel a cég jelenlegi zászlóshajója, amely sikeres keveréke a sportosságnak és a kényelemnek, valamint a tágas luxus limuzinnak – 8,8 másodpercre van szüksége a 100 km/h eléréséhez. Az autó beszélni még nem tud, de kedvesen invitál villanymotorjaival, amelyek a vezetőülést ajtónyitáskor 6 centimétert csúsztatják hátra, megkönynyítve ezzel a beszállást.



Fotó: S. L.

Aki a 254 lóerő gyorsulását a városban kívánja próbára tenni, könnyedén elérheti
a 100 kilométerenként 16 literes fogyasztást. Ennél jobban hangzik, hogy 120 kilométeres
tempónál 8 literrel is beéri – s figyelembe véve, hogy a 70-es évek Zsigulijának a
standard fogyasztása is ennyi volt, bátran kijelenthetjük, hogy a 3500 köbcentiméteres
motor csúcstechnikát hordoz magában. A 300M nem a rövid városi utazások autója,
hanem hosszabb utakon érzi elemében magát.

A formatervező ceruzája egy olyan dinamikus külsej? autót rajzolt meg, amely álló
helyzetben is a mozgás élményét vetíti szemünk elé. Öt méteres hosszúsága,
majdnem két méteres szélessége és 1600 kilogrammos súlya pedig tekintélyt parancsoló.
Beszállás után egész más miliő vesz körül, a faberakások, a retro-stílusú kerek
műszerek fehér számlapokkal, a két memóriás, minden irányba állítható, fűthető
bőrfotelek mind azt sugallják: "ne rohanj, élvezd az utazást". Indulás előtt
nemcsak a vezetőülés, hanem a külső tükrök és az Infinity gyári hifi is "személyiségünkhöz
igazodik", beállítva a memorizált adatokat. A tesztautó gazdagon kárpitozott
utasterének fekete és szürke színvilága méltóságteljes. Rendelhető ugyanakkor vidámabb,
vajszín? bőr kárpittal is.

A V6-os alumínium motor 340 Newtonméter nyomatékát négy fokozatú automata váltó
viszi át a 16 colos kerekekre egészen a 230 km/h végsebességig. A váltó tanulékony,
vagyis attól függően kapcsolgat, hogy sportosan vagy takarékosan akarunk vezetni.
Kellemes meglepetés, hogy az autót Stick funkcióba kapcsolva, a kar jobbra vagy balra
tolásával, válthatunk szekvenciálisan is. Ez különösen előnyös lejtmenetben vagy
síkos úton, kihasználva a motorfék adta lehetőségeket. A futóm? az amerikai változathoz
képest feszesebbre lett hangolva, az autó mind egyenesben, mind a kanyarokban, még gázadáskor
is tökéletesen uralható, jól fekszi az utat.

Elképesztően gazdag a 300M alapfelszereltsége – extraként csak CD váltó és
elektromos napfénytető rendelhető. A teljesség igénye nélkül kiemelném a két beltéri
érzékelővel ellátott automata klímát, amely a hőmérséklettől függően még a
levegőbefúvás irányát is meghatározza, a ráeső fény intenzitásától sötétedő
belső tükröt, vagy a késleltetett fényszóró-kikapcsolást, amely segít a kivilágítatlan
helyen történő parkoláskor. Sőt a muzulmán hívők felé való különleges
gesztust, a digitális iránytűt. A magasságban állítható, négyküllős, bőrbevonatú
kormány kellemes fogású, a sebességtartó automatika is innen vezérelhető.

Hiányosságként lehet említeni, hogy egyrészt az ötszemélyes autóban csak négynek
van fejtámlája és hárompontos biztonsági öve, a középen hátul ülőnek be kell érnie
csípőövvel, másrészt oldal-légzsák egyelőre nem rendelhető. Az üzemanyagtartály
térfogata 64 literes, a csomagtartóba pedig 476 liter zacskós tejet sikerült
elhelyezni. A garancia 3 év vagy 60 ezer kilométer, átrozsdásodás ellen 7 év, a
szervizbe pedig 12 ezer kilométerenként kell ellátogatnunk. A Chrysler 300M ára 13,6
millió forint, de hiányosságai hamar megbocsáthatók, mivel a hasonló motorizáltságú
és felszereltség? konkurens modellek árcédulái mind kettessel kezdődnek!

(Cikkünk megjelenését a Mizo-Baranyatej Rt. támogatta.)

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!