A tisztán akkumulátoros hajtású autókkal kapcsolatban hosszú évtizedek óta
nagy reményeket táplálnak, és a sci-fi filmekben például már beváltak. Ferdinand
Porsche kezdeti munkája is egy elektromos autó volt, melyet az első kerékagyba
szerelt villanymotorok hajtottak. Az 1900-ban készült masinával 80 kilométert
lehetett újratöltés nélkül kocsikázni. Az elektromos autókkal két probléma van:
egyrészt az alacsony hatásfok, másrészt az akkumulátorok feltöltéséhez szükséges
áramot is többnyire környezetszennyező technikával állítják elő. A kör bezárult,
mivel a legtisztább áramot termelő atomerőművek építése világszerte egyre
nagyobb ellenállásba ütközik. Annak ellenére, hogy az utóbbi években az
elektromotorok, az akkumulátorok és az áramátalakítók jelentős fejlődésen mentek
keresztül, egy másik probléma is megoldásra vár. Míg a benzin 10 kWh energiát
képes tárolni kilogrammonként, addig korunk akkumulátorai csak 0,3-at, vagyis
egyelőre körülbelül 33 kilogrammnyi akkumulátor tudja csak azt a mennyiséget
tárolni, amit 1 liter benzin (50 liter benzin = 1,6 tonna akkumulátor)
Átmeneti lehetőségként már forgalomban vannak a benzin-elektromotor kombinációjú
hibrid autók, melyek meg sem bírnak moccanni benzin hiányában. Egy dologban
viszont verhetetlenek: példaértékűen alacsony a károsanyag-kibocsátásuk. Annak
ellenére, hogy fogyasztásuk alig alacsonyabb, mint egy korszerű common rail
dízelmotorral felszerelt autóé, a közeli jövőben ez lehet az első számú
alternatíva. Hazánkban a Honda és a Toyota forgalmaz ilyen járműveket.
Sűrített levegő és bioetanol