A rövid, interaktív videók humorosan mutatják be, milyen is az „igazi férfi”. A kampány szerzői szerint a kisfilmek „egyszerre szórakoztatóak és informatívak”, miközben az erősebbik nem pszichéjét igyekeznek megcélozni. Az alapító színészházaspár meggyőződése ugyanis, hogy a szexkereskedelem legyőzése érdekében a keresleti oldalt, azaz a férfiakat kell elsődlegesen megszólítani. Bár elmondásuk szerint több celeb is visszautasította a felkérésüket, a kampányhoz végül olyan hírességek csatlakoztak, mint Sean Penn, Justin Timberlake, Jamie Foxx, Drake, Adrian Peterson és Isaiah Mustafa, de a támogatók között van Harrison Ford és a CNN sztárriportere, Piers Morgan is.
Adrian Peterson a profi amerikaifutball-bajnokság (NFL) egyik kiváló futójátékosa önként jelentkezett a kampányba. „Adrian a fiatal férfiak körében igen népszerű – mondta Kutcher. – Remélem, más sportolóknak is lesz bátorságuk arra, hogy felemeljék a szavukat a gyermekek szexuális kihasználása ellen. Abban bízom, hogy a rajongók odafigyelnek rájuk, és sikerül egy kulturális váltást előidézni az emberkereskedelemmel kapcsolatos gondolkodásmódban. A szexkereskedelembe átlagosan 13 évesen kerülnek be a kislányok. De egyikük sem a saját döntéséből.”
A futballjátékos Peterson csatlakozása azért is jelentős, mert Greg Abbott, Texas állam főügyésze szerint az emberkereskedők külön erőket koncentrálnak a nagy sportesemények idejére. A Super Bowl az egyik legnagyobb aranybányájuk az Egyesült Államokban, de ilyen a focivébé és az olimpia is.
Demi Moore szerint az „igazi férfiakról” szóló kampány célja a figyelemfelhívás és a tanácsadás: „Az embereknek fel kell ismerniük, hogy ez a probléma nemcsak »valahol a nagyvilágban« történik. Több százezer gyermek esik áldozatul napjainkban az Egyesült Államokban. Ez megtörténhet a szomszédainkkal, a testvéreinkkel vagy a saját lányainkkal is.” A házaspárt egy Kambodzsáról szóló dokumentumfilm döbbentette rá a probléma súlyára, amely azt mutatta be, hogyan adják el pénzért nyomor sújtotta szülők 6-7 éves kislányaikat a szexkereskedőknek. „Ráadásul nem sokkal később ütöttek rajta egy ilyen báron nem messze tőlünk. Ekkor állt össze bennünk a kép.”
A Shared Hope nevű nonprofit szervezet 2009-es jelentése Amerikában a 11 és 14 éves korosztály között 100–300 ezer fiatal veszélyeztetettet tart számon. Globálisan azonban 2 millióra becsülik a szexkereskedelem által beszippantott gyermekek számát. Bár gyakorlatilag bármelyik gyermek csapdába kerülhet, az instabil családokban élő fiatalok a legsebezhetőbbek.
A lépre csalás történhet interneten keresztül vagy személyesen is. Az emberkereskedők többnyire jó munkalehetőségeket kínálnak konkrétumok nélkül, de az áldozatok gyakran számolnak be olyan esetekről is, amikor megismerkedtek egy náluk jóval idősebb férfival, aki elkezdte kényeztetni őket, például elvitte őket vásárolgatni és vacsorázni, majd pár nap múlva elrabolta és prostitúcióra kényszerítette őket. A szegény országokban nem ritka, hogy a szülők, rokonok vagy ismerősök egyszerűen eladják a védtelen csöppségeket, akár már 4-5 éves korukban is. Az ilyen fiatalokat általában megerőszakolják, súlyosan bántalmazzák, „bedrogozzák”, elveszik az útlevelüket, és korlátozzák a szabad mozgásukat. Előfordul az is, hogy szervkereskedőknek adják tovább őket, vagy a lányokat teherbe ejtik, a megszült gyermekeket pedig pedofil hálózatoknak értékesítik. Az emberkereskedelem ma már jövedelmezőbb és gyorsabban növekvő üzlet, mint a fegyver- és a drogcsempészet.
A problémát tovább bonyolítja, hogy a gyermekszexrabszolgákat egyszerűen a prostituált kategóriába sorolja az igazságszolgáltatás, és nem emberkereskedelem áldozataként azonosítják őket. „A kislányok nagy része fiatalkorúak börtönébe kerül, míg futtatóikat még csak vád alá sem helyezik – szögezi le Kutcher. – A kampány célja elsősorban az, hogy a férfiakat figyelmeztessük: ne finanszírozzák az emberkereskedelmet. Másodsorban pedig az, hogy a törvényhozásban lobbizzunk az áldozatok védelmének érdekében.”
A The Schapiro Group nevű amerikai piackutató intézet Atlantában készített 2009-es felmérése szerint a prostituáltak „ügyfeleinek” többsége nem kifejezetten kiskorút keres, tehát nem nevezhetők pedofilnek, viszont több mint 40 százalékukat nem zavarja, ha kiderül, hogy mégis kiskorú az illető. Az átlagos kuncsaftoknak egyébként 70–90 százaléka nős, van munkahelye, és nem büntetett előéletű.
A színészházaspár mostanság szinte több időt tölt az alapítvány munkájával, mint a filmezéssel. Tevékenységüket az a Trevor Neilson támogatja, aki olyan hírességek jótékonysági kampányának felépítésében vett részt, mint Angelina Jolie, Bono, Bill Gates, Shakira, Ben Stiller és John Legend.
„Az igazi férfiak nem vásárolnak kislányokat, az igazi celebek pedig latba vetik tehetségüket egy jó ügyért” – élcelődött a közösségi médiával foglalkozó óriásblog, a Mashable egyik cikke, amelynek alapítója, Pete Cashmore egyébként szintén csatlakozott a kampányhoz.
A nemes ügy ellenére a sztárokat – akiknek magánélete nem éppen makulátlan – természetesen kritika is éri. „Nem a karrierünket akarjuk építeni ezzel. Sőt, valószínűleg jobban haladnék előre, ha több időt töltenék a saját munkámmal – állítja Kutcher. – A japán földrengés idején sokan rám támadtak, hogy miért nem csinálunk valamit, és hogy »ilyenkor hol vannak a celebek«? De mi nem állami köztisztviselők vagyunk, én nem érzek ebben felelősséget. Azt tesszük, ami tőlünk telik, és per pillanat tőlünk most ez a kampány telik.”